Senaste nytt

Resor med öl

IMG_9361.jpeg

I moderna delen av Alte Küch’n
Slutet 1400 öppnade man den

Källaren startade 1250

Var strong rope stängt pga event ? Håller med Cidery är kasst tyvärr. Strong Rope bättre. Ta en promenad till Other Half annars. Eller glid in på Sunnys på en ful öl och underbar stämning. Jag kanske kommer förbi om en stund om jag orkar.
Inget stängt vad vi såg. Har klarat av sound + frury, the finback och threes brewing innan. Bäst utsikt på strong rope

Blev PTY i år på plats, lyckades köpa to go vid 4 tillfällen.

Vid Windsor kom vi dit ca 9:30 och missade första insläpp med ca 30 pers vilket resulterade i ca 2h extra kö på måndagen.
Det är mer eller mindre lika mycket folk på helger som veckodagar.

Senast jag gjorde detta var 2017 och då lite vip treatment då vi kände en av bryggarna. Nu får kan räkna med 3-5h kö, om man inte kommer väldigt sent och hoppas det finns dryck kvar.

Visa bifogad bild 174164
Visa bifogad bild 174165
Visa bifogad bild 174166

Såg av en slump att Train Station Brewing i Knivsta säljer den äldre brorsan i två varianter just nu, om man skulle ha vägarna förbi Knivsta och samtidigt känner sig rik...

Screenshot_20260417-180055~2.jpg

• Gilla
Reactions: srg
Såg av en slump att Train Station Brewing i Knivsta säljer den äldre brorsan i två varianter just nu, om man skulle ha vägarna förbi Knivsta och samtidigt känner sig rik...

Visa bifogad bild 174437
De där priserna är helt galna, troligtvis har de tagit hem dom själva i bagaget och säljer. Det är åtminstone inte någon officiell import. DDH är nog minst någon månad dessutom.

Hade det varit PTY till det priset hade det varit mer fair och market value. PTE finns på vartenda Wholefoods i Kalifornien för typ 7$ så dessa priser är groteskt överprisade imo.

Om någon skulle ha vägarna förbi Chongqing (och varför skulle man inte det), kan jag rekommendera den hyfsat nyöppnade ölbaren Circle.
Drack ett antal riktigt fina dubbel/trippel hazy ipor där.

4ef0bcfa4487cf19fd7bcb774af8f074.jpg

无尽(三倍干投帝国IPA) från Crazy Bear Industry

439406cd97c37d7d7a6cabea3ed6c5d7.jpg

Twenty-Six från Lotus Brewing

cb6197505e3f32bf9d59787e1e348659.jpg

高山仰止, från So Mad

Riktigt fina alla tre

När tjänsten tar mig till Visby så passar jag på att ta mig till vad Visby har att erbjuda.

Det som funkade bäst var Familjen Jessens Saluhall och Bar på Hästgatan 19 innanför muren i Visby. Förutom att fungera som saluhall så är de också ett tap room för Klinte Bryggeri, ölen från Klinte säljs bara här undantaget enstaka öppna kvällar på bryggeriet i sig.

PXL_20260420_151048996.jpg

Fyra roterande öl på tap är vad som erbjuds, just idag var menyn denna.

PXL_20260420_151239526.jpg

En lite djupare inblick i ölen erbjöds också.

PXL_20260420_151859951.jpg

Det fick självklart bli en provsmakningsbricka, från vänster till höger enligt menyn, KIPA, Hjortron Lage, Juice och Stout.

PXL_20260420_151721382.jpg

De två IPA som erbjöds var väl ett schysst hantverk men ingenting som står ut i mängden på något sätt. Hjortron lager är överraskande bra, stouten är också väl värd att prova. Så summa summarum så rekommenderas ett besök på Jessens och Klinte Bryggeri.

När tjänsten tar mig till Visby så passar jag på att ta mig till vad Visby har att erbjuda.

Kan rekommendera Hop shed för nästa Visbybesök om du inte redan testat det. Precis norr om stan men väl värt ett besök.

Kan rekommendera Hop shed för nästa Visbybesök om du inte redan testat det. Precis norr om stan men väl värt ett besök.
Var där och käkade bbq buffe och testade öl förra hösten, riktigt bra!

Toppen