Senaste nytt

Amex -> Avios

Hej poängkollegor!

Försöker desperat boka en resa till Asien i höst med QA genom att överföra MR till Avios. Men det verkar inte gå att överföra mer än 100k MR per gång? Eller är jag ute och cyklar?

Kommer snart att ha drygt 220.000 avios (eller 270.000 EB poäng) som jag skulle vilja använda till 2 enkla biljetter, Business eller First, från Japan till Stockholm
Var kan jag få något riktig bra för poäng? Ska åka till Japan med Finnair och vore roligt att prova något annat hem.

Upplägget:
2 Business eller First Japan-Stockholm
första vecka i juni 2027, kan boka så fort det finns flyg tillgänglig
Vill kunna med relativt stor säkerhet kunna hitta något eftersom resan ditt kommer redan att vara boka innan det är dags att boka hemresa.
Har inget problem med byta utanför Scandinavian men vill inte har mer än 3-4 timmars väntan när jag ska byta flyg.
Budget 220.000 Avios eller 270.000 EB.

Förslag? Eller är Finnair i princip enda bolag med hög sannolikhet att hitta Business platser mellan Japan och Sverige om man är ute direkt när platserna släpps, trots att första vecka i juni inte är högsäsong?

Kommer snart att ha drygt 220.000 avios (eller 270.000 EB poäng) som jag skulle vilja använda till 2 enkla biljetter, Business eller First, från Japan till Stockholm
Var kan jag få något riktig bra för poäng? Ska åka till Japan med Finnair och vore roligt att prova något annat hem.

Upplägget:
2 Business eller First Japan-Stockholm
första vecka i juni 2027, kan boka så fort det finns flyg tillgänglig
Vill kunna med relativt stor säkerhet kunna hitta något eftersom resan ditt kommer redan att vara boka innan det är dags att boka hemresa.
Har inget problem med byta utanför Scandinavian men vill inte har mer än 3-4 timmars väntan när jag ska byta flyg.
Budget 220.000 Avios eller 270.000 EB.

Förslag? Eller är Finnair i princip enda bolag med hög sannolikhet att hitta Business platser mellan Japan och Sverige om man är ute direkt när platserna släpps, trots att första vecka i juni inte är högsäsong?

Du kan hitta flyg med alla avios bolag från Tokyo, dvs Qatar, Iberia, BA och Finnair. Det gäller bara att vara redo när de väll släpps.
De enda du behöver tänka är i fall flyget från Japan landar dagen efter, det blir väldigt svårt att få flyget till Sverige på samma bokning, för det släpps bara dagen efter.
Så kolla vilket bolag som har en dag flyg från Japan och du borde kunna boka båda utan problem.
220.000 avios räcker för 2 personer i business på alla avios bolaget.

Toppen