Senaste nytt

Problem att få taxi på Bangkoks flygplats, det saknas bränsle till bilarna!

Betyder det att "krisen" börja ebba ut eller att man släpper på pristaket och låter folk gå bananas och öppna upp för svarta marknader med bränsle istället? :D
Det som händer är tillgång och efterfrågan. Tillgången kommer finnas för de som är beredda att betala mer, hur högt denna topp går är däremot svår att sia om. Kolla med fotbollsfredspristagaren i väst.

Det som händer är tillgång och efterfrågan. Tillgången kommer finnas för de som är beredda att betala mer, hur högt denna topp går är däremot svår att sia om. Kolla med fotbollsfredspristagaren i väst.
Fast om du cappar något och kör motbok så är ju tillgång och efterfrågan inte riktigt relevant, nu är min källa inte den bästa och inget jag tar på allvar till ens 10% såg det bara i förbifarten att Thailand hade signat något avtal med Iran om oljetillgångar.

Om det stämmer har jag inte orkat forska i, men intressant att Thailand plötsligt inte har en kris men Filippinerna utlyst något sorts nödläge?

såg det bara i förbifarten att Thailand hade signat något avtal med Iran om oljetillgångar.

Om det stämmer har jag inte orkat forska i, men intressant att Thailand plötsligt inte har en kris men Filippinerna utlyst något sorts nödläge?
Jo, det stämmer enligt nyheterna i alla fall. Thailand har fixat en deal med Iran att "Thai oil tankers" ska kunna passera Hormuz.

"The move puts Thailand on a list that includes Bangladesh, China, India, Iraq, Malaysia, Pakistan and Russia as countries that Tehran has designated as "friendly". Japan is also in talks with Iran.

“An agreement has been reached to allow Thai oil tankers to transit safely through the Strait of Hormuz,” Mr Charnvirakul said on Saturday."

(Abu Dhabi-tidning, men samma nyhet finns överallt)

Toppen