Senaste nytt

Få tillbaka poäng på eurobonusresa?

chris

Medlem
Hej!
Köpte en standard economy bonus/biljett på poäng. Är nu intresserad av att förlänga min resa och byta till en flight dagen efter, finns inga dagen efter som kostar exakt lika mkt poäng som den jag har köpt. Så alternativet är att avboka min resa och köpa en ny med poäng.

Nu till frågan. Får jag tillbaka mina poäng när jag ställer in resan på en standard/economy bonus? Elle var jag tvungen att boka flex-biljett från början?

Tack på förhand.

Om det är en riktig bonusbiljett du menar så är det en avboknings-avgift beroende på short/long haul (250kr/750kr har jag för mig) och du får tillbaka alla poängen. Men om det är en vanlig ”cash-biljett” som du har betalat med poäng så gäller villkoren beroende på vilken biljettyp du har köpt, kolla bokningsbekräftelsen.

Du kan också testa att omboka eller avboka online eller i appen. Då kommer det normalt sett upp vad som behöver betalas i mellanskillnad eller för att avboka.

Den kostade 15000 poäng o är inom Europa, står bara Economy bonus i bekräftelsen, bokningsklass X.
När jag tittar på att köpa cash-biljett för poäng (23k) så står det att den är non-refundable?

Den kostade 15000 poäng o är inom Europa, står bara Economy bonus i bekräftelsen, bokningsklass X.
När jag tittar på att köpa cash-biljett för poäng (23k) så står det att den är non-refundable?
Då är den avbokningsbar för en kostnad om 250kr, det är en "riktig" poängbiljett. Poängen får du tillbaka.

Avbokar man i appen finns dock en bugg som kan innebära att avbokningen inte går igenom fast man har betalat avgiften. Då krävs kontakt med kundtjänst för att få tillbaka poängen.

Toppen