Senaste nytt

Matcha British Airways status till SAS 2026

intuition

Medlem
Matcha BAclub status rakt av. Ingen challenge, bara en ansökningsavgift.

Skärmavbild 2026-03-14 kl. 21.44.34.png

Wow, de kör hårt på matcher nu hos SAS med både Finnair och BA.

Det är väldigt många som kommer tappa sin BA status sista april så detta är väl timeat.

Det krävs ett visst nörderi för att hålla reda på andra bolags program till den nivån att man inser att de ändringar som gjordes förra året får effekt en-masse nu.

Jag säger inte att SAS inte kan tänka så, bara att det är imponerande i så fall. Jag har aldrig upplevt att tex Finnair Plus folket haft koll på konkurrensen på en djupare nivå än typ tabell som jämför perks.

Kul att SAS listar Pandion i pristabellen, den blir mer och mer officiell för varje dag som går

Kremlologen noterar att SAS alltså har två parallella kampanjer med status match från OW - med inte bara olika krav utan även två olika tekniska plattformar bakom kulisserna. Intressant.

Det gick ju hur smidigt som helst. Sitter på BA-gold och blev erbjuden Diamant, hade nöjt mig med Gold. Sitter redan på ett matchat Gold som går ut i september och som jag matchade till mig vid förra kampanjen.

Har varit i intressanta matchningskedjor. Kommer inte ihåg om jag dessutom lyckades match till mig Senator via SAS Gold, men via BA-Gold matchade jag till mig ett ITA-airways Executive, som sedan kunde matchas mot Senator när ITA köptes upp av Lufthansa. Har lyckats utnyttja lite fördelar via alla matchningar, typ lounge, mera bagage och fria sätesval. Men -27 rasar korthuset:eek:

Det gick ju hur smidigt som helst. Sitter på BA-gold och blev erbjuden Diamant, hade nöjt mig med Gold. Sitter redan på ett matchat Gold som går ut i september och som jag matchade till mig vid förra kampanjen.

Har varit i intressanta matchningskedjor. Kommer inte ihåg om jag dessutom lyckades match till mig Senator via SAS Gold, men via BA-Gold matchade jag till mig ett ITA-airways Executive, som sedan kunde matchas mot Senator när ITA köptes upp av Lufthansa. Har lyckats utnyttja lite fördelar via alla matchningar, typ lounge, mera bagage och fria sätesval. Men -27 rasar korthuset:eek:
Flera år sedan matchade jag från OK till LH. Tappade OK-statusen för var pappaledig, men matchade sedan tillbaka till OK från LH :)

Någon som lyckats med detta? Gått två veckor nu, fått bekräftelse att det gått igenom, pengar har dragits. Enda svar från supporten är att det kan ta tid…

Toppen