Senaste nytt

SAS utökar med ny lounge på Arlanda i början av 2025! :)

Besökte denna lounge för 2v sedan på väg till New York. Frågade efter mousserat vin och fick till svar "vi serverar det bara efter 11", tror jag frågade kring kl. 9:30. Stämmer det eller hade jag bara otur?

Spriten vet jag kommer fram vid 11-12 någon gång.

Besökte denna lounge för 2v sedan på väg till New York. Frågade efter mousserat vin och fick till svar "vi serverar det bara efter 11", tror jag frågade kring kl. 9:30. Stämmer det eller hade jag bara otur?

Det verkar vara lite "dagsform" i de olika SAS loungerna på detta. Ska bubblet ut samtidigt med vanliga vinet, eller samtidigt med spriten. Verkar variera.

Det är samma om du reser på svensk inrikes. Ingen alkohol innan klockan 11.00.

Det verkar vara lite "dagsform" i de olika SAS loungerna på detta. Ska bubblet ut samtidigt med vanliga vinet, eller samtidigt med spriten. Verkar variera.

Om SAS har olika tider i sina lounger inom Skandinavien - kan det bero på olika alkohollagar i respektive land?

Samma tid i loungen på Copenhagen Airport 11:00 , dock gäller det inte gammeldansk ;-) som står framme när de öppnar

Attachments

• Screenshot_20260311_051557_Chrome.jpg
    Screenshot_20260311_051557_Chrome.jpg
    446,9 KB · Visningar: 81
OT men algoritmerna hittade en dagsfärsk artikel , danska gäster har frågat efter GD

Ett hotell i Höganäs har fått tillstånd att servera alkohol från kl. 07.00 till frukostgäster, till exempel Gammel Dansk, Champagne eller en Mimosa. Kommunen bedömer att det gäller hotellgäster och inte leder till ökat morgondrickande.

Toppen