Senaste nytt

SAS Eurobonus mastercard, nya villkor från 15 november

Även på saseurobonusmastercard.se har informationen nu uppdaterats med de nya fakturaperioderna. Det är helt klart en försämring att det inte längre baseras på kalendermånader, det blir onödigt rörigt!!
Ugh. Jag hade hellre haft kalendermånad, och fakturadatum 15:e än denna röra. Blir att dra ner på all spend jag kan, förutom de (få) gånger det är 2x-kampanjer.

SEB vill ha lägre räntekostnader genom att minska period för räntefri kredit men vill samtidigt att förfallodag ska infalla eller vanligaste löneutbetalningadag.

Typisk exempel på "enshittification" och typiskt för SEB att smygförsämra för sina kunder.
I mitt fall före detta kund om detta står sig.

Tyvärr en riktigt usel försämring. För mig som har en hel del utlägg i tjänsten betyder det här att det nu blir omöjligt att få en hel del utlägg utbetalda på lönen så att dessa även hinner betalas samma månad som fakturan kommer. Brukar behöva rapportera mina utlägg senast den 10e varje månad vilket gör det till rätt många dagar där man helst inte tar större utlägg..

Sen är det ju dessutom rätt störande att det inte är månadsvis också för personligen ser jag ofta till att "skjuta över" kostnader till början av nästa månad om möjligt för att ha betalningen längre fram i tiden, det blir också nästa omöjligt nu.

Toppen