Senaste nytt

Grina ut i kvällspressen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan nu bara konstatera att Sverige plötsligt ska flyga hem svenskar. Och det nu är på ministernivå.

Det är inte utan att man misstänker att UD inte fungerar optimalt när kovändning kommer sent.
Eller så är det helt enkelt så att man nu anser sig ha analyserat läget med den information man samlat på sig och kommit fram till att det är detta som är bästa action just nu.
Insatsen är ju begränsad till dem med särskilda behov och dem med små barn.
Så någon form av analys ligger väl bakom tänker jag.

Nu börjar folk grina över att man följer lagen och låter de man evakuerar betala för det. Benjamin tycker det är en klassfråga… men att vara i Dubai i flera veckor med sina barn (vad hände med skolplikten??) är en rättighet alla i Sverige har, absolut ingen klassfråga!

Allas våran artist E-type är hemma i alla fall

Svenska nyheter hade ju ett inlägg i kväll om E-Type och konstaterade att nu när han kom hem hade vi tappat vår bästa utrikes korre i Dubai Han var ju ganska balanserad i inläggen man spelade upp och inget gnäll på UD, kan ju ha varit ett selektivt urval

Som konstaterats, vi som hänger här är väldigt proaktiva när skiten träffar fläkten. Jag har ju en sådan historia för snart två år sedan när jag skulle försvara guldet på BA, via billiga businessflighter med Sri Lankan via Abu Dhabi - Colombo - Jakarta t&r, med BKK som slutdestination. På väg tillbaka hade jag en Malaysianflight BKK-KUL-CGK, med en övernattning i KUL. Jag lyckas försova mig i Guldloungen på KUL, så ut genom immigration och plocka upp min väska. Malaysian vill ha ett ohemult pris för att boka om till Jakarta. Första steget blev att boka om flighten Jakarta-Colombo-Abu Dhabi till typ två dagar senare. Nästa steg var hur jag skulle ta mig till Jakarta. Efter lite letande hittade jag en poäng-fligt med Malaysian, via mina Avios hos BA, till Bali dagen därpå och sedan vidare samma kväll med en Indonesiskt low cost bolag, som jag inte kommer ihåg namnet på, till Jakarta så jag kunde ta min flight till AUH via CMB dagen därpå. Som sagt var, vi har ju nördkunskaper som är ack så ovärderliga när skiten träffer flälten på resor :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen