Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Klarnas marknadsandel inom e-handeln måste vara 40-50% i Sverige väl?
Nja, tidigare Klarna Checkout för kortbetalningar, som finns/fanns mer eller mindre överallt, ägs inte längre av Klarna och genom den vet jag inte om man får poäng. Men absolut, klarna finns som alternativ på många hemsidor.

Apoteket.se har dock kortbetalning via klarna och där fick jag som sagt inte poäng.

Om det är fler betallösningar än just Klarna som omfattas vet jag inte. Jag har i alla fall inte råkat ut for det.

Verkar inte heller få poäng via Klarna sedan början av februari. Synd, det blir dessvärre omedelbart stopp på köp den vägen tills detta är löst.

Testade att göra ett kortköp på Apoteket.se för uthämtning. Stod inte kontantuttag i notisen. Vi får se om poängen uteblir ändå.

Ställde fråga till SEB och fick följande svar:

"Tack för att du kontaktar oss.

Klarna har lagt in så att några köp via klarna registreras som kontant köp därav kan du uppleva att några transaktioner ger dig poäng och andra inte. Detta är tyvärr inget vi påverkar utan endast klarna."

Hahahahaha

Ställde fråga till SEB och fick följande svar:

"Tack för att du kontaktar oss.

Klarna har lagt in så att några köp via klarna registreras som kontant köp därav kan du uppleva att några transaktioner ger dig poäng och andra inte. Detta är tyvärr inget vi påverkar utan endast klarna."

Hahahahaha

Det där stämmer inte alls baserat på den transaktionsinfo jag fått från Klarna kring de köp jag gjort inte som jag inte fått poäng för. Väntar på svar från SEB då jag skickat med transaktionskoderna. Något är fel hos SEB, om det är medvetet eller en bug får väl vara osagt.

Toppen