Då har ännu en Scandicfrukost fått slinka ner, den här gången på Haymarket.
äta mig igenom frukosten på alla Scandic i Stockholm
Jag har också gjort något liknande och avklarat i stort sett alla Scandic i "centrala" Stockholm. (Alla inom tullarna tror jag, och en hel del lite längre ut också, framförallt norr om stan).
När det gäller just Haymarket så är det ju trevligt att man kan få omelett on demand, men i övrigt så är det där jag fått utan tvekan sämst bemötande vid i stort sett alla besök. Endast en gång har jag fått sitta i "vanliga" frukostmatsalen. Två gånger har jag fått äta frukost, men blivit hänvisad till att sitta "på andra sidan" i deras co-working space då de haft för många hotellgäster och nu senast (i söndags) så fick jag min första upplevelse av att helt nekas frukost sedan jag fick ordning på min Scandic-status. Uppenbarligen är storleken på frukostmatsalen något underdimensionerad i förhållande till hotellet i övrigt.
(Jag kan förstå att man prioriterar hotellgästerna, men bemötandet har också varit mindre trevligt)
Som redan har konstaterats i tråden så finns det ett standardutbud som är i stort sett helt likadant på alla Scandics, och sen har en del hotell lite olika extrautbud.
Totalt sett skulle jag nog säga att Downtown Camper är bäst. Gott om utrymme, bra utbud (köttbullarna känns mer "hemmagjorda" och inte samma standard som alla andra, "svenska" våfflor (våfflor finns på en del andra ställen också, men då tjocka belgiska), rätt så trevlig miljö, och dessutom serveras frukost ända fram till kl 12 på helgerna.
Sen finns det ju andra aspekter som att t.ex. under sommarmånaderna så är Park trevligt med en liten uteplats där man kan äta. Även Scandic Järva Krog har en takterass där man kan sitta, men då har man framförallt utsikt mot E4an.
Man kan även notera att det inte verkar finnas någon som helst standard kring hur dessa gratisfrukostar registreras i något system.
Vissa ställen kollar legitimation.
Vissa ställen skriver upp medlemsnummer, antingen hela eller sista siffrorna. På Scandic Kista skrev det till och med in i något system på datorn under tiden som jag väntade.
Andra kollar knappt på appen när jag säger att jag är True Friend och säger bara välkommen...