Senaste nytt

Passagerare på flyg München-Köpenhamn fast över natten

Gnopps

Medlem
Det här var en intressant och smått otrolig artikel att läsa. LH2446 MUC-CPH skulle avgå 2130 i fredags. Flyget kom inte iväg utan ställdes in efter att alla passagerare var ombord. Flygplatsen lyckades inte skaffa bussar till flygplanet flygplatsen stängde. Således var samtliga passagerare fast tills nästa dag tidig morgon, då bussar åter fanns att tillgå. Jag är glad att jag inte var med där.

Helt sanslöst! Verkligen kreativt… får en att tänka på när bilister blev fast på nån väg i Skåne förra(?) året pga snöfall och det var ”omöjligt” att hämta dem eftersom alla berörda hänvisade till nån paragraf att de minsann inte var ansvariga. Kan fundera på hur beredskapen och rutinerna ser ut i händelse av något verkligen allvarligt typ terrordåd, olycka eller brand som råkar ske vid ”fel” tillfälle.

Helt sanslöst. På den bortre gränsen mot vad jag skulle kalla kidnappning.
LH borde som goodwill erbjuda feta kompensationer, och därtill implementering av nya policies som kräver att VD:n kommer och frigör passagerarna om ingen annan förmås göra det.

Helt sjukt! Undra vad man skulle ha gjort i den situationen. Bästa är kanske att ringa polisen? Då kan man inte bli ignorerad på detta sätt och Lufthansa/flygplatsen måste agera?

Toppen