Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

Jag tror kanske också att qr-kod anses modernt och kanske till och med "ungt". Passar bra i gruppen som växt upp med mobil och gärna beställer all sorts service utan interaktion med människor. Det är bara det att jag tror den målgruppen inte flyger business. Och att den målgrupp som flyger business tycker att "min maskin pratar med din maskin" inte känns premium.
Om man faktiskt kunde använda QR-koden till att beställa hade jag tyckt det var intressant att använda, men så är det ju absolut inte.

Måste instämma med "QR-kodshatet" här. Det är okej på ett burgarhak/snabbmatsställe, Wetherspoons, eller nåt mer hippt där man gärna sitter kvar och beställer mer mat/dryck i tid och otid. Inte där man beställer av servitör och får maten i ordning.

Går det inte att beställa via QR-koden, så ska den inte finnas. Jag bryr mig inte om att det sparar papper, eller att man lätt kan ändra menyn.
Kommer någon fram och frågar vad man vill ha = då ska jag ha läst det i en pappersmeny.
Går jag fram till disk och beställer = pappersmeny eller meny på väggen/skylt.

QR-koder var häftiga 2014. Men när vi kommit över den häftigheten så kan jag inte acceptera bruket av QR-koder för något som kan skrivas ut på papper.

För att inte tala om hur lättlurade folk är att skanna helt slumpmässiga QR-koder, utan att veta vad de öppnar för nåt på mobilen.
Jag borde kanske printa ut QR-klistermärken som länkar till någon meme-klassiker och sprida på stan. Typ flash-siten som blinkade och sjöng "You are an idiot, ha ha ha ha haaa" och öppnade oändligt med popups. Eller en Rickroll.

Oooooch sen tillbaka on-topic. :D

HEL-ARN kl 16. 4 rader business, 16 personer. Flygtid 45 min. Hann med 2 glas champagne.

Attachments

• IMG_20260204_194821.jpg
    IMG_20260204_194821.jpg
    {memory} MB · Visningar: 260
Ja, det var samma flyg. Nu serveras detta på SK1420 till ARN. Riktigt lyft och de håller i kvaliteten/servicen också fast det gått några månader, så fortsätt så här SAS.

Attachments

• PXL_20260209_112613812.PORTRAIT.jpg
    PXL_20260209_112613812.PORTRAIT.jpg
    {memory} MB · Visningar: 83
Toppen