Senaste nytt

Flygbiljett priser till Bangkok med SAS

Ja, du får gärna förklara vad det är jag inte förstår.
Som jag tolkar det så har du ju I båda fallen bokat ett (eller flera) segment mer än vad du har tänkt att åka på, vilket som jag förstår det bryter mot resevillkoren.
Sen är jag helt med på att flygbolagen i nuläget framförallt prioriterat att jaga personer som gör bokningar av typen "hidden city" men jag är inte helt med på vad det är för skillnad i övrigt.

Sen är det säkert så att risken är minimal, och om man gör som @JacobGBG säger och "sjukanmäler sig", så blir den ju obefintlig.
Men jag anser att man ska vara medveten om att om man gör det med avsikt så bryter man mot reglerna, sen är det upp till var och en att välja hur man vill göra. Om jag nu inte är ute och cyklar, jag har inte läst sas resevillkor så du får gärna rätta mig.
Det ena tar dig till en destination du inte köpt biljett dit (och massa annat strul då en incheckad passagerare saknas), det andra kan vara en sån enkel grej att du helt enkelt vill förlänga din semester. Länka gärna till ett enda fall där någon fått betala något extra för att dom inte nyttjat returdelen utav sin resa.

Ja, du får gärna förklara vad det är jag inte förstår.
Som jag tolkar det så har du ju I båda fallen bokat ett (eller flera) segment mer än vad du har tänkt att åka på, vilket som jag förstår det bryter mot resevillkoren.
Sen är jag helt med på att flygbolagen i nuläget framförallt prioriterat att jaga personer som gör bokningar av typen "hidden city" men jag är inte helt med på vad det är för skillnad i övrigt.

Sen är det säkert så att risken är minimal, och om man gör som @JacobGBG säger och "sjukanmäler sig", så blir den ju obefintlig.
Men jag anser att man ska vara medveten om att om man gör det med avsikt så bryter man mot reglerna, sen är det upp till var och en att välja hur man vill göra. Om jag nu inte är ute och cyklar, jag har inte läst sas resevillkor så du får gärna rätta mig.

Ja, det är emot att reglerna att skippa sista benet på en resa som är igång. Ja, bolaget kan teoretiskt sett kräva dig på mellanskillnaden för det.

Att missa en returresa är en helt annan grej. Det finns ju tusen anledningar till att man inte hinner med den. Jag har fimpat returresor för att jag behövt stanna längre med jobb. Jag har struntat i dem för jag behövt resa en annan väg. Folk fastnar i trafiken. Det är strejk och man behöver köpa en separat biljett för att ta sig hem. Jag har aldrig hört om någon som har fått skit för att de skippat en returresa.

Jag har till och med skippat en returresa och varit på flygplatsen samma tid för att åka till ett annat ställe medan mitt resesällskap reste som planerat. Checkin frågade förvisso varför jag inte ville resa, men jag sa bara att jag hade fått ändrade planer och de sa "okej".

Domstol skulle ställa sig på resenärens sida om det blev rättegång. Det är inte rimligt och rättvist att skriva in sådana terms och conditions speciellt när prissättningen retur vs enkel är så skev. 7200kr vs 36000kr, den som sätter såna priser borde skämmas.

Screenshot 2026-02-03 21.51.51.png

Screenshot 2026-02-03 21.52.15.png

Screenshot 2026-02-03 21.52.35.png

Toppen