Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

Är det SÅ man ska tolka det? Wow. MC-liknande hade ju varit en förbättring, detta är ju helt knäppt.

Har man gjort så pga någon typ av missbruk, man vill vänta in att fakturan betalts innan nivåpoängen betalas ut? Men samtidigt pekar AMEX mot SAS...
Oklart, samma missbruk lär ske på mc som med amex om det förekommer.

Då vi inte fick poäng 8e januari så är det precis så vi ska tolka det utgår jag ifrån.

Även om det är SAS beslut så är det otroligt dåligt av AMEX att inte informera sina kunder. Ingen premium/elite-känsla här inte.
Indeed. Det känns osannolikt att SAS förbjudit Amex från att informera. Och om man då inte är nöjd med vad affärspartnern informerar ens kunder om, så gör man det själv.

• Gilla
Reactions: hco
Jag chattade med AMEX och fick i samma chat (med samma person) flera olika besked. Men det slutade med att personen sa att level points för card spend för *både* december och januari kommer att posta 8e februari.

Efter att ha gett ett annat svar först, sedan ändrat sig, bett om ursäkt, sedan sagt att jag ska kontakta SAS själv (och be om dom poäng som skulle ha postat siste januari) och sedan vid pushback från mig sagt att jag inte behöver kontakta SAS.... bara vänta.

Vi får se vad som händer 8e februari.

(Kundtjänstpersonen var rejält snabb att avsluta chatten så det verkade ha blivit lite svettigt där med all fel information och ändringar...)

Jag chattade med AMEX och fick i samma chat (med samma person) flera olika besked. Men det slutade med att personen sa att level points för card spend för *både* december och januari kommer att posta 8e februari.

Efter att ha gett ett annat svar först, sedan ändrat sig, bett om ursäkt, sedan sagt att jag ska kontakta SAS själv (och be om dom poäng som skulle ha postat siste januari) och sedan vid pushback från mig sagt att jag inte behöver kontakta SAS.... bara vänta.

Vi får se vad som händer 8e februari.

(Kundtjänstpersonen var rejält snabb att avsluta chatten så det verkade ha blivit lite svettigt där med all fel information och ändringar...)
Ja, den jag pratade med frågade om jag var kvar när jag inte svarat på 20 sekunder och sedan stängt ner...
Det börjar nog brinna lite i deras support då "alla" kommer fråga om detta nu när man inser att något är fel.

Best case scenario så kommer man få det den 8e månaden efter och inte 1,5 månad efter.
Men alla med år som slutar sista januari blir f*cked av detta då de enbart får poäng för 11 månader och inte 12 månader, finns de som behövde statuspoängen från amex elite i januari för att nå EBG/D och nu missar pga det (och får köpa poängen om inte SAS löser det).

Man kan ju fråga sig vad de vinner på att inte berätta om en sådan sak, nu blir båda företagens kundtjänst bombarderade med ärenden som de inte hade behövt få bara de meddelat om informationen.

Visst var det överföring den 8e (eller däromkring) som det kommunicerades initialt, när man annonserade bytet från 20k fasta till spendbaserad intjäning?

Mitt kvalår slutade 31 januari och med de sista nivåpoängen som jag trodde jag skulle få hade det saknats cirka 2000 till EBG. Nu saknas det drygt 5000 istället. Hade i efterhand tänkt köpa 2000 nivåpoäng för att nå EBG. Nu vet jag inte längre om det värt...
Jahap. Tack Amex och Sas. Var exakt den insättningen ifrån att bli EBG 31 jan (mitt brytdatum) efter ha köpt 2700 poäng för några dagar sen.

Noterade då att poängen inte bakdaterades de 123 dagar som det stod vid köp utan har samma insättningsdatum som köpet. Lite oväntat fick jag även 2700 baspoäng ”tillbaka” (betalade 27000 baspoäng).

Löser väl sig, men nu åkte jag på att betala 1400kr för en fönsterplats på en award med avgång 9 feb. Hade hoppats kunna bli gold och välja plats före.

Attachments

• IMG_1953.jpeg
    IMG_1953.jpeg
    83,3 KB · Visningar: 118
Den här gången blev det ett bra byte för mig som redan säkrat Gold innan mitt brytdatum 31 januari. Nufår jag väl in decembers nivåpoäng till årets saldo.

Nu hoppas jag att jag är ett steg närmare en lösning. Efter mycket om och men har jag via Diamantsupporten hos SAS fått reda på att jag hos Eurobonus är registrerad som Amex Premium och inte Elite. Därav krediteras inga Levelpoäng.

Tog detta ett varv till med Amex kundtjänst som "escalate" ärendet för att korrigera det.

Hoppas det löser sig nu...

Toppen