Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

Hoppas på Asien istället för ännu mer USA. Men då utmaningen fortfarande finns med Ryssland blockeringen så är det väl inte så troligt. Ja, det vore väl ytterligare Indien destination isf. Mexico tror jag nog mest på, både för affärsresande och turister.

• Gilla
Reactions: hco
Varför Vancouver? Väldigt nära Seattle som man redan flyger på ..:
Vad finns i Vancouver som gör det till en bra destination, förutom väldigt trevliga kanadensare och ett bra nav till nordvästra Kanada?

Seattle är ju endast sommarlinje. Vancouver skulle kunna funka på vintern med närhet till Whistler. Skidåkning där kan locka en del, även om målgruppen för det är ganska så snäv skulle jag säga.

Seattle är ju endast sommarlinje. Vancouver skulle kunna funka på vintern med närhet till Whistler. Skidåkning där kan locka en del, även om målgruppen för det är ganska så snäv skulle jag säga.
Jo, men det går att få via Seattle också...
Frågan är väl mest vilken av städerna som ger bäst revenue och Seattle har stor fördel som skyteam hub.

Ja, DXB vore en total dröm. Vi är många svenskar som gillar att resa dit. Trist att Norwegian fått kliva in och plocka upp den efterfrågan som funnits.
Emirates flyger väl också en 380 dit så det är rätt bra med konkurrens även för de som söker premium. Så den är väl täckt av både premium och low-cost. Emirates flyger dessutom dagligen. (dock på dwc och inte dxb, men det är en detalj i sammanhanget)

Emirates flyger väl också en 380 dit så det är rätt bra med konkurrens även för de som söker premium. Så den är väl täckt av både premium och low-cost. Emirates flyger dessutom dagligen. (dock på dwc och inte dxb, men det är en detalj i sammanhanget)
Är det Norwegian till DWC du syftar på? Vad jag kan se flyger de CPH-DWC tre gånger per vecka. Och Emirates/Norwegian flyger direkt på DXB/DWC från ARN och OSL.
En fördel som SAS kan ha på hemmamarknaden är inrikes/skandinaviska anslutningar, så det är kanske inte helt omöjligt att konkurrera bara för att två andra bolag (med olika profil) redan flyger dit.

Toppen