Senaste nytt

Plåta porslinet - mat i SAS Business inom Europa

CPH-SVG. 2,5 rader business. 1:15 flygtid.

Snack basket med plusmacka, marsipanchoklad (den är god), och cashewnötter att välja på. Crew insisterade på att man tog en av varje.

Plåtade bara det väsentliga.

20251207_115755.JPG

VAA-ARN. ATR. Lunchavgång. Flygtid 65min. Crew kom med vagn och man fick välja. Alternativen exakt samma som på SAS Plus tiden. Tikka Masala sandwich och dricka.
Är också en regelbunden VAA-resenär men har ännu inte fått chans till att testa Business. Du menar således att någon skillnad gentemot Plus går att notera? Champagne finns inte som alternativ?

Är också en regelbunden VAA-resenär men har ännu inte fått chans till att testa Business. Du menar således att någon skillnad gentemot Plus går att notera? Champagne finns inte som alternativ?
Nej, ingen Champagne. Ingen seatblock på ATR. I princip hittar jag ingen skillnad mot plus, förutom priset!

ARN-TLL. A320. Kl 13.05 avgång.Flygtid 45min. Endast korg och val av smörgås, nötter och choklad. Vin serverades ur storflaska, blev 2 vinglas.

Attachments

• IMG_20251210_132707.jpg
    IMG_20251210_132707.jpg
    {memory} MB · Visningar: 65
Nej, ingen Champagne. Ingen seatblock på ATR. I princip hittar jag ingen skillnad mot plus, förutom priset!
Märkligt. Eller är detta relaterat då till flygplanstyp och flygtid? Seatblock kan jag ju förstå, men att man inte blir erbjuden det där extra i mat och dryckes väg är ju direkt dåligt då rutterna är prissatta bra mycket högre än tidigare Plus

TLL-ARN. 320. Personalbyte. Champagne finns " så klart" av crew. 5 rader business men endast 4 pers totalt. Flygtid 45 min. Är ensam om champagne flaskan, hinner med 4 glas på 25 min...
Det är ju helt kocko nu. Samma rutt, samma flygplan-typ, samma flygtid. Bara olika service.
Detta bekräftar ju igen bara det som vi tidigare kommit fram till: SAS intra-Europa "Business Class" är ett rent lotteri på korta distanser. Precis som SAS plus var ibland. Ibland flaska, ibland bricka med mat, ibland en chipspåse, ibland nåt mittemellan.
Pricken över i:et är ju att gamla Plus var bättre än nuvarande hittepå-Business, eftersom man hade en hel vagn att ta av, och nu bara två-tre saker i en korg.

Toppen