Senaste nytt

Eurobonus julkalender 2025

Men hur ska dom kontrollera vem som varit mest aktiv när flera luckor gäller efter 24/12? EB-teamet har säkert skrivit allt lite för fort :p

Ja, det är en bra fråga, samt även hur man räknar ”most active”. På vissa luckor (som dubbla poäng) så är det ju enkelt - antingen har man anmält sig den dagen eller inte. Men de som kan göras flera gånger (boka awards med rabatt eller köpa något via en partner) så är ju frågan om det räknas flera gånger om man gör flera köp.

Ja, det är en bra fråga, samt även hur man räknar ”most active”. På vissa luckor (som dubbla poäng) så är det ju enkelt - antingen har man anmält sig den dagen eller inte. Men de som kan göras flera gånger (boka awards med rabatt eller köpa något via en partner) så är ju frågan om det räknas flera gånger om man gör flera köp.
Precis! Bara nyfiken, men inget jag kommer sträva efter! Men skulle vara kul ifall dom lägger ut en lista på topp 100 personernas "performance"!

Jo, när det gäller antalet resor så är det ju "alltid" så. När jag läste denna "fly to any destination" så tolkade jag först "any destination" som att det var 10 resor till valfri destination, men att det skulle vara samma destination för alla 10 resor. Mest troligt så är det väl dock any som i vilken destination som helst som kan vara olika för de 10 resorna.
Njae, det har jag otroligt svårt att se.
Och framförallt skulle det ju inte vara någon speciell vinning för SAS att försöka trigga en kund till att flyga samma sträcka 10 gånger, över att få denne att planera 10 mer varierade resor.

De vänder sig ju gentemot gemene man, som till skillnad från oss här, faktiskt ser med fasa på att flyga flertalet t/r till bryssel under en och samma vecka. Via både ARN, OSL och CPH, istället för direkt :)

Måste ge SAS lite cred för flera roliga ”utmaningar” och erbjudanden i denna kalender.

Försöker klura på hur man kan kombinera lucka 18 med lucka 23 på bästa sätt. Eventuellt även lucka 12 och 19 med lucka 18 beroende på hur villkoren för lucka 18 ser ut. :)

Måste ge SAS lite cred för flera roliga ”utmaningar” och erbjudanden i denna kalender.

Försöker klura på hur man kan kombinera lucka 18 med lucka 23 på bästa sätt. Eventuellt även lucka 12 och 19 med lucka 18 beroende på hur villkoren för lucka 18 ser ut. :)

Du kombinerar det även med lucka 22 där du köper presentkort som du använder för att betala flighterna för lucka 18/23.

Toppen