Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hoppsan, satte kaffet i halsen när dagens mail från SAS talade om för mig att mina poäng just nu räcker till en valfri varm dryck på Espresso House. Efter lite oro för att mitt eurobonuskonto kapats och poängen använts kunde jag leta fram att det var dotterns ihopsamlade poäng i familjegruppen som avsågs. De kunde väl skickat mailet direkt till henne istället.

Hoppsan, satte kaffet i halsen när dagens mail från SAS talade om för mig att mina poäng just nu räcker till en valfri varm dryck på Espresso House. Efter lite oro för att mitt eurobonuskonto kapats och poängen använts kunde jag leta fram att det var dotterns ihopsamlade poäng i familjegruppen som avsågs. De kunde väl skickat mailet direkt till henne istället.
Fick likadant, min sambo har nu poäng till en kaffe på Espresso House.
Låter bra, hon tar en kaffe, jag tar en resa i business :p

• Haha
Reactions: JPE
SKIT har antagligen inte orkat implementera åldersgränsen.

Är det bara jag som blir irriterad när man stressar bort till A12 och möts av detta?!
Kanske bör vänta med att starta boarding tills ett plan har parkerat?
IMG_0616.jpeg
IMG_0617.jpeg

Vansinnigt irriterande. En annan variant är när de flippar till boarding i 1 minut och sedan bort igen "för då får alla en notifiering i appen och går till gate istället för taxfree och restaurang så går det snabbare sedan" (ja den motiveringen har jag hört direkt från gate personal ett par gånger både på arn och got).

Vansinnigt irriterande. En annan variant är när de flippar till boarding i 1 minut och sedan bort igen "för då får alla en notifiering i appen och går till gate istället för taxfree och restaurang så går det snabbare sedan" (ja den motiveringen har jag hört direkt från gate personal ett par gånger både på arn och got).
Den har jag (tyvärr) också både varit med om och hört när jag klagat lite fint.

Och då har vi ju ändå gått från boarding 20 min innan till 30min innan (fast egentligen mer 20 min innan trots vad det står). Snart blir det väl 40min innan som en del i USA. :(

Jag har lagt ärende i appen kring notifieringar, men då kring detta att "You new gate is XYY" när det är samma gate som appen redan tidigare sagt. Ibland får man den när man redan sitter ombord.
Denna notis bör komma när:
-Du checkar in (och informationen är tillgänglig)
-Gate informationen blir tillgänglig (och du redan är incheckad)
-Gaten ändras

Vill man sedan påminna, då gör man det när boarding öppnas och då ska det gå att boarda. Inte nåt sånt fuffens. "Go To Gate" har uppfunnits.

Jag har lagt ärende i appen kring notifieringar, men då kring detta att "You new gate is XYY" när det är samma gate som appen redan tidigare sagt. Ibland får man den när man redan sitter ombord.
Denna notis bör komma när:
-Du checkar in (och informationen är tillgänglig)
-Gate informationen blir tillgänglig (och du redan är incheckad)
-Gaten ändras

Vill man sedan påminna, då gör man det när boarding öppnas och då ska det gå att boarda. Inte nåt sånt fuffens. "Go To Gate" har uppfunnits.

Dessutom borde ju SAS-appen (till skillnad från appen Flighty, som har egna och större problem med felaktiga notiser om gatebyten fram och tillbaka) ha tillgång till data om huruvida just du redan boardat (eftersom appen visar realtidsinfo om andel som boardat), så då borde ju notiser om gatebyte hur som helst spärras när man redan sitter på planet.

Det kan kanske finnas anledning att be ovana resenärer att röra sig mot gaten framförallt när det är en avgång som är vid en gate långt bort.
Men, det är inte rätt sätt att göra det. Jag brukar kolla var planet är för att göra en gissning om när det är dags att gå, men nu fick jag en ny gate och det var 15min kvar till boarding så började jag röra mig bortåt A, men på vägen står det ”boarding”, även om jag i detta fallet hade kolla var planet är (det hade inte landat) så hade jag inte vågat chansa, utan skyndar mig dit.

Efter att gaten hade stängt så fick jag en notis om delay till 13:00, boarding började strax därefter Vilket innebär att jag hade kunnat vara kvar i loungen ungefär en timme längre om jag hade haft korrekt information. Väl ombord så får jag veta att anledningen till förseningen är ”late incoming aircraft”. Kort därpå meddelas en tarmac delay på 2h eftersom det börjat snöa och vi behöver stå I kö till av-isningen och dessutom missat vår slot till AMS.
Nu har de sagt att vi fick en slot och kunde komma iväg ändå men så kom de på att det var kö till av-isningen så vi inte kommer hinna den, så nu är det oklart när vi kan komma iväg. Det börjar ju kännas som det blir EU ersättning här men de kommer väl skylla på ”weather”.

Nya bud, anledningen till delay är nu ”short staffed in Amsterdam”.

Toppen