Tobbe.O
Medlem
Tjäna fler poäng och nu även nivåpoäng på hotell - när du bokar via SAS hotels.com
Läs mer här:
Läs mer här:
Mer som mindre och mindre fokus på att flyga (ingen poängmultiplikator där mer) och mer fokus på annat.Enklare och enklare för Guld/Diamant![]()
Du får inte Hotels-nätter när du bokar via SAS portal. Så detta blir endast bonus- och nivåpoäng, inga nattstämplar. Vad jag vet kommer du inte heller kunna nyttja din Hotels-nivå så som silver, guld osv på bokningar via SAS Hotels.Är poängen istället för den vanliga intjäning mot bonusnätter hos Hotels.com eller i tillägg till?
Om det är istället för kostar det ungefär 9 kronor för 30 poäng, dvs 0,3 sek per poäng. Då känns hotels.com bonusnätter, plus, kickback från Refunder, som om bättre deal så länge man inte har stort behov av nivåpoäng.
Om det är i tillägg till bonusnätterna hos hotels.com är det en mycket bättre deal än att använda Refunder.
hade guld ett tag, det enda jag märkte var kanske lite bättre support, annars tycker jag det var rätt likt silver som jag har nu. Någon upgrade har jag inte fått, till exempel. Bodde faktiskt på ett hotell med 5 andra par i våras när jag var guld. Fick ett rätt dåligt rum, sedan ett annat par som checkade in senare, utan någon nivå, bara frågade vid incheckning och fick ett mycket större rum med balkong. Det fanns inte riktig i min värld att be om en upgrade bara för att jag var hotels.com guld, till skillnad från status hos Strawberry eller Radisson, eftersom hotellet ingår inte i en kedja. Det står ju för fan inte ens hotels.com i en bokning, det står Expedia.Kommer att trassla mig upp på Guldnivån hos Hotels, bl a tack vare bokningar åt andra. Vet i 17 vilka förmåner jag har haft på Silvernivån och rabatterna som visas ibland på +30% ger jag inte mycket för när priset är liknade på hotellens hemsidor. Men när jag jämförde lite mellan Hotels och om man tittade via SAS så verkade rabatten ligga på runt 10%. Men min fråga, någon som har erfarenhet av Guld på Hotels och märkt av eventuella fördelar. Rabatt på spa är ganska ointressant.