Senaste nytt

Lounge Access LTG och Light biljetter

Kan bara återrapportera att det funkade fint både i Fast Track med en gäst (utan status), prio boarding (där kom vi i grupp 1, före fullbetalande C-kunder ?), och även i fast track på LHR. Tom Loungen på T2 funkade med accessen och det är som flera påpekat tidigare LH's Busieness Lounge som gäller om ni åker med SAS. Tror inte den blir kvar särskilt länge till, undrar om det är olycksfall i arbetet eller inte - det är ju typ samma erbjudande i Senator som Business så ingen större skillnad mot tidigare.
Varför skulle inte loungen på LHR bli kvar särskilt länge till?

Tror inte den blir kvar särskilt länge till, undrar om det är olycksfall i arbetet eller inte - det är ju typ samma erbjudande i Senator som Business så ingen större skillnad mot tidigare.
Varför skulle den inte bli kvar? Den har ju funnits sedan nyöppnandet av T2, vilket skedde innan pandemin.

Konceptet har sett lika dant ut sedan dess, finns det något som tyder på att de nu ska ändra på det?

Hej, bara en tanke att det är Lufthansas lounge, så varför hyra ut den till en konkurrent, inget annat. Loungen i sig blir ju kvar, men jag är förvånad att vi fortfarande för tillgång via SAS och bonusprogrammet.

Du, jag fick mail om att köpa till extra bagage på en business class bokning som guld, dvs redan 4 st ingår. Det finns en del dark UX i SAS marknadsföring på webb och app. Jag hade bokat en kompis i Plus i somras. Hon trodde inte att bagage ingick så köpte till en väska. Gratis pengar för SAS…

Med tanke på mina packningar så kan jag behöva köpa till bagage trots mina 4x32kg

Hej, bara en tanke att det är Lufthansas lounge, så varför hyra ut den till en konkurrent, inget annat. Loungen i sig blir ju kvar, men jag är förvånad att vi fortfarande för tillgång via SAS och bonusprogrammet.
Pengar. Och i utbyte mot att LHs statusmedlemmar får samma på SAS hubbar.

SAS och Lufthansa gör ju ett utbyte, LH-gruppen får tillgång till SAS lounger i Skandinavien och SAS får tillgång till några av Lufthansa-gruppens lounger i Europa.

Båda har väl kommit fram till att det är det mest ekonomiskt försvarbara för tillfället. Att det snart skulle upphöra känns väldigt osannolikt i dagsläget.

Är nog billigare för SAS och Lufthansa att ge tillgång till varandras lounger än att hyra in sig hos en tredjepartslounge. I det förstnämnda så kvittar man bara besöken mot varandra med minimalt utbyte av likvida medel. Hyr man in sig hos en tredjepartslounge uppstår en direkt kostnad/utgift för varje besök.

Jag kom in i Senatordelen på LHR i slutet på september med plus-biljett och EBG. Fick lapp att skanna.

Ahh vad bra jag hade bar snikbiljett så boardingkort funkade en till inre dörren, men skall fråga vid disken nästa gång

På nästan samma ämne, hur är det i praktiken med fast track utanför skandinavien? Ska köra lite julmarknad i Tallin en weekend med tjejen och det enda som jag inte tror kommer funka med SAS-guldkortet är att ta med henne på fast track i Tallin. Någon som kan bekräfta/dementera?

Toppen