Senaste nytt

Nytt kort från Amex lanserat - gold rewards

Undrar varför de inte bara lanserade points plus för green?

Tycker ändå det är ett intressant alternativ, känner man att man har svårt att få ut värdet från Plat men ändå vill kunna tjäna MR så är det ju ingen tvekan

Helt klart ett bra kort för 100 kronor per månad. Hade jag inte haft något amex som ger MR hade jag lätt skaffat detta kort.

Räkneexempel:
20k spend på lägsta nivån per månad (2mr/sek).
Blir 40k MR per månad
Växla till Eurobonus ger 1379 poäng

Låg värdering på eurobonus är 10 öre

Spendera 100 sek i kortavgift och få 140 kronor i eurobonuspoäng.

Detta är räknat på lägsta intjäning och väldigt låg värdering på poäng, själv räknar jag på 20 öre poängen och ekvationenen blir mycket bättre direkt.

Helt klart intressant. Frågan för egen del är nog mest om jag ska hoppa på direkt, eller vänta knappt ett år för att vänta ut karantänen för välkomstbonus, då jag avslutade mitt Elite för inte så länge sedan...

Riktigt intressant! Kanske dags att ta steget över till MR och Avios…

Tips till de som är sugna på att byta från SAS Amex Premium eller Classic, vid byte från dessa kort får man 250 000 MR. Tyvärr inget från Elite (vilket känns rimligt även om det är tråkigt för egen del).

Last edited:
Det här kan ju vara ett sätt att försöka behålla en del av de som signar upp via inbjudningsbonusar.
Har inte kollat i detalj men verkar ju vara helt okej försäkringar som ingår med, dock inte hyrbil.

Helt klart ett bra kort för 100 kronor per månad. Hade jag inte haft något amex som ger MR hade jag lätt skaffat detta kort.

Räkneexempel:
20k spend på lägsta nivån per månad (2mr/sek).
Blir 40k MR per månad
Växla till Eurobonus ger 1379 poäng

Låg värdering på eurobonus är 10 öre

Spendera 100 sek i kortavgift och få 140 kronor i eurobonuspoäng.

Detta är räknat på lägsta intjäning och väldigt låg värdering på poäng, själv räknar jag på 20 öre poängen och ekvationenen blir mycket bättre direkt.

Det verkar som man bara för 7 eurobonus poäng per 100 kr hos vissa handlare, tex ICA. Där försvinner en hel del poäng i och med att mycket av min spend är där.

Toppen