Senaste nytt

Norwegian och Strawberry nu överens om ett gemensamt lojalitetsbolag

Samma här, förutom när jag råkade kricka på ett pris i bokningsystemet som hade en liten suddig text... "Amadeus value hotel"

Visa bifogad bild 168774
Då förvandlades bokningen via "seriös" affärsresebyrå till en sunkig OTA bokning och man fick inga förmåner och poäng.
Var på er vakt.... :cool:
Tack för den varningen. Har inte råkat ut för det än, funkat bra med bokningar genom jobbets resebyrå och förmåner.

Snart ett år sedan Spenn tvångsinfördes för Strawberrys kunder (Norwegians kan fortfarande välja cashpoints). Inga stora nya partners har anslutit sig. Vad tror vi om framtiden?

Snart ett år sedan Spenn tvångsinfördes för Strawberrys kunder (Norwegians kan fortfarande välja cashpoints). Inga stora nya partners har anslutit sig. Vad tror vi om framtiden?
Företaget verkar ju gå bättre än någonsin så jag tror inte att de bryr sig, de kör nog på med sitt usla system. Jag är LTP och hade tänkt byta till Scandic men om de inte inkluderar frukost så struntar jag i det, det verkar inte finnas något program för mig som har många övernattningar i Norden och vill nyttja frinätter på kontinenten. Får drömma mig tillbaka när Scandic hängde ihop med Hilton Hhonors…

Företaget verkar ju gå bättre än någonsin så jag tror inte att de bryr sig, de kör nog på med sitt usla system. Jag är LTP och hade tänkt byta till Scandic men om de inte inkluderar frukost så struntar jag i det, det verkar inte finnas något program för mig som har många övernattningar i Norden och vill nyttja frinätter på kontinenten. Får drömma mig tillbaka när Scandic hängde ihop med Hilton Hhonors…
Hotels.com är kanske bäst för dig. Inga upgrades eller liknande förmåner men bra "frinätter" program särskilt i kombination med Refunder.

Kolla om du har tillgång till något företagsavtal på något vis, för de inkluderar oftast frukost. Rabattkoden man får genom Sveriges Ingenjörer ger 12% rabatt och tillgång till frukost.

Så kolla ditt fackförbund och föreningar blir mitt tips.

Nu är ju inte detta så mycket värt. Konstaterade att jag missade att återkvala till guld med en natt, har sista september som brytpunkt. Har även kreditkortet (som är under avveckling) så de flesta nätter kom därifrån. När jag loggar in nu ser jag att jag fortfarande verkar vara guld och har 30 nätter kvar för återkval. Men efter några nätter på Scandic så konstaterar jag att poängen "rasar" in där. Ska det blir mera vistelser hos Jordgubben får det nog bli via Hotels.com.

Om ni har poäng kvar men alldeles för lite för rum, eller till och med presentkort, kan ni skriva/kontakta kundtjänst
"De 517 poäng som du har kvar på din profil kan vi inte skapa ett presentkort på men du kan få 200 kr rabatt för de på din nästa bokning om du gör den direkt via oss på mejl eller telefon."

Faktiskt mer värde än presentkort OM man kan boka till samma pris som online när man ringer in.

Noterade att det nu står följande på sidan för "Boka bonusnatt":
"Sista dagen att boka en bonusnatt är 31 december, för vistelser fram till 1 januari. Alla bonuspoäng går ut senast den 31 december 2025."

Att alla poäng förfaller vid årsskiftet har jag ju förstått, men det är alltså inte heller möjligt att nu boka några nätter under nästa år utan man måste även bo i år? Någon som lyckats boka bonusnätter för nästa år? Sitter tyvärr på alldeles för många poäng där jag hade planerat att bränna en stor del av dessa i somras men där planerna tyvärr fick ställas in av familjeskäl.

"Sista dagen att boka en bonusnatt är 31 december, för vistelser fram till 1 januari. Alla bonuspoäng går ut senast den 31 december 2025."

Att alla poäng förfaller vid årsskiftet har jag ju förstått, men det är alltså inte heller möjligt att nu boka några nätter under nästa år utan man måste även bo i år? Någon som lyckats boka bonusnätter för nästa år? Sitter tyvärr på alldeles för många poäng där jag hade planerat att bränna en stor del av dessa i somras men där planerna tyvärr fick ställas in av familjeskäl.
Det gick att boka nätter in i 2026 under våren men det försvann för ett par månader sedan. Sist jag bokade en bonusnatt, för november, fick jag ringa kundtjänst för att boka. Online fick jag svar att det fanns ingen bonusnatt den dag.

Så förslaget är att ta reda på var och när du vill bo och ringa kundtjänst för att försöka.

Jag lyckades med att boka en bonusnatt i mars 2026, inte allt för många veckor sen. Förvisso, fick jag först ett felmeddelande, så jag fick göra om det, och då vart det två bokningar. Men kundtjänst tog bort en av dem och satte tillbaka poängen direkt. Men jag vet inte, kanske hade jag tur. Men ser nu, att det inte går att välja daturm in på 2026 länge, om man försöker boka.

• Gilla
Reactions: hco
Toppen