Senaste nytt

Jämförelse av kreditkort med Eurobonus

Och då måste det alltså uppgraderas till Amex Elite för att kunna använda 2-4-1 vouchern i Business ?
Och vill det flygas till USA i Buisness så kostar det väl 50.000 p ....
....då ska det inköpas på Elit kortet för ca 250.00kr under det året för att få ihop till den resan.
Tänker jag nu rätt ?? =)=)
Hej
en intjänad voucher med Elite är ok för business men om den är intjänad med annat kort uppdateras den inte till busin. 50 00p är enkel väg inte t/r så 100 00p t/r med SAS inte övriga ST flygbolag då är det 130 00p. 150 000 i spend för en voucher med Elite kortet inte 250 000 i spend sen behöver du ha poängen också.

Tolkar det som att du har en årlig spend på 255k varav du kan lägga 165k på Amex. Drar du in några signifikanta poäng på andra sätt?

Vad är målsättningen med poängen? Business utanför Europa? Om du inte får in poäng på andra sätt så ger ovan spend dig inte möjlighet att åka internationell business på årlig basis. Om du då siktar på att åka vartannat år så hade jag nog funderat kring om det är lönt att ha Amex Elite just vartannat år - då kan du få bra sign-up bonus varje gång du skaffar Elite (då de har 12 månaders karens för bonus), med spend på 165k kan du då dra in en 241 voucher som fungerar på internationell business men inte behöva betala månadsavgifter i "onödan".
tack för svar!=)
Då skulle jag alltså kunna ha Amex Elit 12 månader, få Sign-Up bonus, samla poäng till internationell buisness flight, - därefter gå ner till SAS Amex Premium under ett år, och därefter återigen välja uppgradera till SAS Amex Elite.....etc ..etc ?

Man brukar få bättre bonus om man inte haft ett Amex de senaste 12 månaderna. Varför lägga pengar på ett Amex Premium du inte behöver (du kommer ju ha MC premium)?
Hejsan! Men med MC Premium får jag väl inte 2-4-1 vouchern? Och om jag totalt spenderar ca 250.000 -270.000 kr/år på kort ( alltså SAS Kort) per år, då når jag väl inte den poängnivån på SAS Mastercard Premium så jag kan flyga internationell business med SAS ( ex. till NYC t.o.r. 100.000 Eurobonuspoäng).
( Min spend per år är inte så hög totalt sett, alla möjligheter inräknade.....)

Hej
en intjänad voucher med Elite är ok för business men om den är intjänad med annat kort uppdateras den inte till busin. 50 00p är enkel väg inte t/r så 100 00p t/r med SAS inte övriga ST flygbolag då är det 130 00p. 150 000 i spend för en voucher med Elite kortet inte 250 000 i spend sen behöver du ha poängen också.
Tack för info!!!
Är det så alltså, att de poäng jag intjänat på ett SAS Amex Premiun kort, de kan i n t e användas för köp i SAS Buisness Class, senare , även om jag uppgraderar till SAS Amex Elite kortet?

Hejsan! Men med MC Premium får jag väl inte 2-4-1 vouchern? Och om jag totalt spenderar ca 250.000 -270.000 kr/år på kort ( alltså SAS Kort) per år, då når jag väl inte den poängnivån på SAS Mastercard Premium så jag kan flyga internationell business med SAS ( ex. till NYC t.o.r. 100.000 Eurobonuspoäng).
( Min spend per år är inte så hög totalt sett, alla möjligheter inräknade.....)
Som sagt var; 1. Amex Premium ger inte en business class-voucher 2. Du drar inte in tillräckligt med poäng för att utnyttja en voucher varje år. om du ska flyga internationell business 3. Det är 12 månaders karens för att få de förmånligaste sign-up bonusarna. Dvs. har du ett Amex Premium istället för att vara helt utan Amex så kan du inte få de mer förmånliga sign-up bonusarna.

Toppen