bvs
Medlem
Hade för mig det inte gick att efterregistrera Amazon-köp, måste ha ändrats sedan introduktionen?
Återstår ju att se om det går igenom eller inte, men det gick ju i alla fall att skicka in det
Hade för mig det inte gick att efterregistrera Amazon-köp, måste ha ändrats sedan introduktionen?
* Hur skall nedan tolkas?
- Att levelpoängen måste komma in på kontot före 31/12 eller att köpet som "i framtiden" genererar poängen måste göras/skickas innan 31/12?
- Bakdateras poängen när de kommer in?
Dvs. är det någon idé att handla i nov/dec för lev. i senare delen av dec för att få nivåpoäng som räknas mot min kvalperiod nästa år?
De brukar bakdateras, men ingen exakt vetenskap hur och till exakt när. Har en känsla att det hela är lite case by case också kopplat till prenumerationsstarter, när grejer skickas från e-handlares lager samt vad de i bakändan har för möjliga spärrar om att släppa igenom poäng etc.. av erfarenhet från andra sidan brukar man kunna ha lite olika setup som ÅF..Eftersom jag uppnått EBD i år och har kval 1/1-31/12 har jag inte engagerat mig i detta med levelpoint kopplat till shopping portalen - förän nu.
- Att levelpoängen måste komma in på kontot före 31/12 eller att köpet som "i framtiden" genererar poängen måste göras/skickas innan 31/12?
Dvs. är det någon idé att handla i nov/dec för lev. i senare delen av dec för att få nivåpoäng som räknas mot min kvalperiod nästa år?
"
"
- Dina EuroBonus-poäng krediteras efter att returperioden för ditt köp har löpt ut, vilket kan vara 30-90 dagar beroende på produkt. Samtidigt får du 20 % icke-inlösbara nivåpoäng 30-90 dagar efter shoppingdatumet.
- För att nivåpoäng som tjänats in genom shopping ska räknas mot din nuvarande kvalificeringsperiod måste de registreras på ditt konto före sista datumet för din kvalificeringsperiod.
Vissa bakdateras, vissa bakdateras inte. Amazon bakdateras inte för mig. De har samma datum som jag får mailet att de överförts.Eftersom jag uppnått EBD i år och har kval 1/1-31/12 har jag inte engagerat mig i detta med levelpoint kopplat till shopping portalen - förän nu.
"
"
- Dina EuroBonus-poäng krediteras efter att returperioden för ditt köp har löpt ut, vilket kan vara 30-90 dagar beroende på produkt. Samtidigt får du 20 % icke-inlösbara nivåpoäng 30-90 dagar efter shoppingdatumet.
- För att nivåpoäng som tjänats in genom shopping ska räknas mot din nuvarande kvalificeringsperiod måste de registreras på ditt konto före sista datumet för din kvalificeringsperiod.
Jag fick ett mail idag där de skrev de nya datumen.Dock positivt att level points numera kan inkasseras fram till 31/12, har inte sett att de gått ut med detta offentligt ännu. Tidigare sista dag var nu 30/9 men de flesta köpevillkor är uppdaterade..
Ligger inte i onlineshopping-portalen utan i SAS Eurobonus Shop.Hmm, saknar Zupergift... någon som vet om det är tillfälligt eller om samarbetet avslutats?
Jag fick ett mail idag där de skrev de nya datumen.
Sedan kan man diskutera om det är bra eller dåligt -jag tycker någonstans att det är fundamentalt fel att man kan dra in status utan att flyga. Men eftersom sas har bestämt att det ska fungera så, så är det klart att jag också nyttjar detmen det är mer en principiell diskussion.
Där är jag med 100%!... -jag tycker någonstans att det är fundamentalt fel att man kan dra in status utan att flyga. Men eftersom sas har bestämt att det ska fungera så, så är det klart att jag också nyttjar detmen det är mer en principiell diskussion.