Senaste nytt

Nu har det blivit problem. Vad ska man göra?

Glenn E

Medlem
Hej alla!
Jag sitter nu på Vinga loungen på Landvetter och ska med LH819 till Frankfurt som skulle avgått 18.55 men nu är en timme försenad. Sedan ska jag med Lufthansa till Singapore kl 21.55. Jag riskerar att missa detta flyg. Jag har incheckat bagage.
Jag har en biljett med Singapore Airlines till Kuala Lumpur med 2 timmars bytestid I Singapore.
Jag kunde inte boka bagaget till Kuala Lumpur av någon anledning.
Vad händer om jag hinner med planet till Singapore men bagaget inte gör det?
Kan man få dem att skicka bagaget till hotellet i Kuala Lumpur då?
Om jag missar flyget i Frankfurt får jag ju hotell men måste köpa en ny biljett till Kuala Lumpur. Tror det blir Singapore Airlines i ekonomi imorgon kl12.15 i så fall.
Finns det någon lösning på detta?
Jag har betalt biljetten med Amex Elite

Du kan välja att få bagage till address i KL om det skulle tappas på vägen.

Enda lösningen är väl att hoppas på det bästa tills du vet hur det blir. Förbered alternativ för hur du vill bli ombokad, med tur kanske de kan boka dig till KL istället.

Ser mörkt ut att hinna. Tänker mig Singapore Airlines imorgon klockan 12.15 istället.
Det positiva: Detta borde väl ge 600 euro per person? Det täcker ju i så fall nya biljetter till Kuala Lumpur från Singapore
Vi ska visst landa 21.38 och det är nog samtidigt som gaten borde stänga för flyget till Singapore.

Det ser väl mörkt ut för dig att hinna med flighten 21.55 om du landat 21.50!
Se flightradar !
IMG_8315.jpeg

Framgar inte riktigt om det ar separata eller genomgaende men antar att det ar separata varav problemet. Ar det genomgaende biljett behover du val inte direkt gora nagot alls forutom som namnts att kanske ha nagot ombokningsforslag?
Ar det separata biljetter sa maste jag saga att det var friskt vagat att bara ha tva timmars marginal...

Framgar inte riktigt om det ar separata eller genomgaende men antar att det ar separata varav problemet. Ar det genomgaende biljett behover du val inte direkt gora nagot alls forutom som namnts att kanske ha nagot ombokningsforslag?
Ar det separata biljetter sa maste jag saga att det var friskt vagat att bara ha tva timmars marginal...
Går det så går det :)

Toppen