Gnopps
Medlem
Har du hittat någonstans där AF säger att de erbjuder barnmåltid på korta flyg?Jag ser inte vad du ser. Flighten i fråga var short haul och på länken läser jag inte att barnmåltid måste/skall beställas.
Har du hittat någonstans där AF säger att de erbjuder barnmåltid på korta flyg?Jag ser inte vad du ser. Flighten i fråga var short haul och på länken läser jag inte att barnmåltid måste/skall beställas.
Ja, det var lite otydligt att klagomålet rör två flighter. Ingen mat till barn (ej inf) på short haul alls. Gällande long haul var det vuxnas mat, vilket var helt okej och i ordning med vad jag tänkt.Du pratar ju om en longhaul i ditt första inlägg...
Svårt för @Gnopps att tolka det annorlunda då.
På short haul ingen mat alls.”Children/infant meal” är listat som specialmat. Har rest mycket med infant och då har vi alltid varit tvugna att beställa i förväg, men är ju inte riktigt samma.
Fick barnet en vanlig servering istället nu eller ingen mat alls?
Nej men någon form av måltid ser jag överallt att de ska servera i affärsklass.Har du hittat någonstans där AF säger att de erbjuder barnmåltid på korta flyg?
Ok, då förstår jag bättre. Så ni hade ett barn under 2 år som reste utan egen plats i affärsklass på ett kortflyg med Air France, och barnet fick ingen måltid alls.?Nej men någon form av måltid ser jag överallt att de ska servera i affärsklass.
Tycker det står i första inlägget att barnet hade eget säte och biljett (och i senare inlägg att barnet är över 2).Ok, då förstår jag bättre. Så ni hade ett barn under 2 år som reste utan egen plats i affärsklass på ett kortflyg med Air France, och barnet fick ingen måltid alls.?
Detta är ett klagomål jag stött på tidigare och bottnar i att eftersom barnet inte har en egen plats så räknas hen inte som en egen passagerare. I reservationen läggs alltså inte 2 passagerare (1 vuxen + 1 barn) in utan endast 1 passagerare (med anmärkning att har barn i knäet). Detta märks också i priset där barnen betalar nästan ingenting (förhållandevis) för biljetten.
Som ni märkt leder detta ofta till att man inte har någon måltid för barnet. Jag vet ej om det hade varit möjligt för er att be om måltid för barnet i förväg genom att kontakta AF, men annars tror jag det är lite industristandard att det går till så (andra här får gärna rätta mig, var ett tag sedan jag själv reste med småbarn).
Jag kommenterar inte dina andra klagomål, men denna vet jag inte om jag personligen hade brytt mig om.
Ah ursäkta, det är jag som inte hänger med på vad som hänt. Har barnet egen plats i en kabin med måltid borde hen få en måltid. Barnmåltid endast om förbeställt.Tycker det står i första inlägget att barnet hade eget säte och biljett (och i senare inlägg att barnet är över 2).
Och på så vis hade jag kunnat sympatisera med detta om det var så att det beskrivits på det viset. Men ärligt talat så brukar fransosers definition av nykter vara lite mer glidande än så. Kvinnor i Frankrike dricker ju inte sällan vin under graviditeten…Det finns gott om utrymme för spekulation här. Kanske personalen ville ha en nykter i sällskapet med litet barn bara budskapet var "lost in translation"?
Tråkigt att en sådan lång resa blir en dålig upplevelse, oavsett vems fel det är ..