Senaste nytt

Ersättning från Air France för utebliven och dålig service?

FilipJ

Medlem
Hur skulle ni rekommendera att man gör en claim mot Air France på en awardbokning? Ingen försening eller så, utan bara total brist på service och respekt. Vilken bokstav det står som bokningsklass borde vara irrelevant i sammanhanget.

Jag tycker claim är rättfärdigad pga: saknad måltid för barn (barn på egen biljett, eget säte) utan kommentar, utebliven servering då kabinpersonal tyckte att min fru inte fick dricka champagne på vår bröllopsdag (hade innan detta druckit 0cl alkohol, blev stoppad pga hade infant i knäet), hävdade sedan att min fru skulle sitta upp med infant i knäet från Paris till Singapore (affärsklass) för att man inte fick ligga ner pga olycksrisk. Inte för att det är relevant till claim, men samma person hävdade att basinett inte finns i affärsklass. I samma kabin på säte 9L fanns en basinett monterad med sovande bebis i. Löjeväckande.

Sanslöst. Vi har åkt med både Lufthansa och KLM med infant och det var liggande/sovande stora delar av resan. Dryck var inte heller ett issue. Ena resan hade vi tillgång till bassinet.

Tycker det låter som trakasserier :confused: Möjligtvis angående barnmaten, menar du att barnet inte fick någon mat alls eller att det inte blev barnmat?

Hur skulle ni rekommendera att man gör en claim mot Air France på en awardbokning? Ingen försening eller så, utan bara total brist på service och respekt. Vilken bokstav det står som bokningsklass borde vara irrelevant i sammanhanget.
Har ni testat? https://wwws.airfrance.se/claim.
Deras Sub-categories passar kanske inte 100% med er upplevelse, men borde åtminstone gå att skapa en claim. :)
1758532543795.png

Om du blev serverad alkohol och inte hustrun så låter det som ett solklart fall av diskriminering pga kön (hustrun kunde ju fått servering genom att lämna barn till dig. Beroende på varifrån var flygning utgått ifrån så är det väl bara att vända sig till relevant myndighet avseende detta.

Bara en kommentar om barnmåltid: Dessa måste i många fall beställas separat, så kommer alltså inte automatiskt med en barnbiljett.

Här skulle jag verkligen vilja höra andra sidan av storyn.
Förstår det, men det blir nog svårt att få den. Kan jag försöka återge om du tänker att det finns omständigheter som ger skäl att inte servera alkohol eller liknande.

Bara en kommentar om barnmåltid: Dessa måste i många fall beställas separat, så kommer alltså inte automatiskt med en barnbiljett.
Är en awardbiljett för barn >2 år verkligen en barnbiljett? Man betalar ju samma biljettpris.

Toppen