Har inte bott där men det bör vara enkelt med Grab där.Har bokat DoubleTree Putrajaya Lakeside. Tänkte bo där en natt då vi är på väg från Thailand och vidare till Jakarta. Har någon bott där? Är det enkelt att ta en Grab från flygplatsen? Eller rekommenderas något annat hotell. Vi anländer kl.20:30 och flyger vidare nästa dag kl.17:05.
Jag bodde där några nätter förra året! Fint och fräscht och trevligt att promenera omkring utanför hotellet.Har bokat DoubleTree Putrajaya Lakeside. Tänkte bo där en natt då vi är på väg från Thailand och vidare till Jakarta. Har någon bott där? Är det enkelt att ta en Grab från flygplatsen? Eller rekommenderas något annat hotell. Vi anländer kl.20:30 och flyger vidare nästa dag kl.17:05.
Funkar fint att nå Putrajaya från Klia med Grab. Det är dock en bit från centrum så antar att du enbart kommer hänga vid poolen på förmiddagen. Annars skulle jag valt ett hotell vid KL Sentral som enkelt nås vi KLIA express.Har bokat DoubleTree Putrajaya Lakeside. Tänkte bo där en natt då vi är på väg från Thailand och vidare till Jakarta. Har någon bott där? Är det enkelt att ta en Grab från flygplatsen? Eller rekommenderas något annat hotell. Vi anländer kl.20:30 och flyger vidare nästa dag kl.17:05.
Jag tar en för BC och bor på Park Hyatt KL. Mitt rum ligger tyvärr ”bara” på våning 100. Enligt personalen är det endast våningarna 100-105 som är öppna för tillfället. Extremt många influencers befinner sig på hotellet och tar upp plats i de ”fina” rummen. Som fullt betalande Hyatt Globalist blev jag endast uppgraderad till ett Deluxe rum. Dock är utsikten mot Petronas Twin Towers underbar, så jag klagar inte.MEN MEN... någon behöver ta denna för forumet...
I augusti så öppnar nämligen Park Hyatt inuti Merdeka 118, världens näst högsta byggnad efter Burj Khalifa. Några av rummen kommer vara placerade så högt som 112:e våningen. Det kommer då vara det högst placerade hotellet i världen med 20-talet våningar över nummer 2. Detta är utsikten som väntar!
Jag tar en för BC och bor på Park Hyatt KL. Mitt rum ligger tyvärr ”bara” på våning 100. Enligt personalen är det endast våningarna 100-105 som är öppna för tillfället. Extremt många influencers befinner sig på hotellet och tar upp plats i de ”fina” rummen. Som fullt betalande Hyatt Globalist blev jag endast uppgraderad till ett Deluxe rum. Dock är utsikten mot Petronas Twin Towers underbar, så jag klagar inte.
Spabehandling utfördes av Helsika och helsike vad bra det var. Precis som vanligt på Park Hyatt är behandlingarna överprisade, men samtidigt riktigt bra.
Middag intogs i Merdeka Grill, som gärna vill efterlikna New York Grill på Park Hyatt Tokyo. Gott, men prislappen motsvarade inte leveransen.