Senaste nytt

Plötsligt händer det...Uppgradering!

Flygbolag: Lufthansa
Flygplan: A319
Rutt: Frankfurt- Göteborg
Ursprungskabin: Economy
Uppgraderad kabin: Business
Antal passagerare: 1
När: 10 Augusti 2025
Status hos något: LH Senator

Det plingade till i gaten och en ny lapp kom ut med säte 1A.
Uppgradering nr 2 av 19 flyg med Lufthansa/Austrian/LOT i år.
Sitten nu i bussen till planet.

Flygbolag: SAS
Flygplan: A320 Neo
Rutt: ALC-ARN
Ursprungskabin: Go Smart
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 2
När: 14 Augusti 2025
Status hos något: EBG

Beep boop beep i gaten och omplacerad från från 12A/B till 4 A/B i plus. Första gången för mig. Trevligt ändå på ett 4h flyg.

Ja, men typ så. Hon fick min nya plats. Jag hade valt 11C (SAS Go Light). I gaten röd lampa. Får gå fram till disken och efter lite knapptryckande så får jag kliva på. Sätter mig på 11C eftersom jag inte fått någon ny information. En tjej kommer fram och säger att hon har 11C också. Hon börjar prata med CC som kollar iPaden och visar henne till 3C (måste ha varit). Men sen vid boarding completed gick jag in i SAS-appen och där står det 3C på min biljett. Men jag blev aldrig involverad eller informerad om något. :)
Jag fick min revansch nu precis. Från 7D (SAS Go) till 4B (SAS Plus) på SK1408 (CPH-ARN). Blippade mobilen i speed-gaten. Det blinkade till och ett kvitto skrevs ut med seat change till 4B. Det handlade om CPH-ARN senast också men där jag antagligen blev snuvad på snålskjutsen upp till den lite ”bättre klassen”. Var EBD vid det förra scenariot och även EBD nu idag när denna uppgradering blev av.

Jag fick min revansch nu precis. Från 7D (SAS Go) till 4B (SAS Plus) på SK1408 (CPH-ARN). Blippade mobilen i speed-gaten. Det blinkade till och ett kvitto skrevs ut med seat change till 4B. Det handlade om CPH-ARN senast också men där jag antagligen blev snuvad på snålskjutsen upp till den lite ”bättre klassen”. Var EBD vid det förra scenariot och även EBD nu idag när denna uppgradering blev av.
Nu skall jag inte vara den som är den och en surpelle men hade jag fått den uppgraderingen är jag tveksam till om jag varit glad; byta ett gångsäte till ett mittensäte på en sån kort flygning i utbyte mot öl och något att tugga på… nja… Gång mot gång javisst men gång mot mitt… Men glad för din skull

Nu skall jag inte vara den som är den och en surpelle men hade jag fått den uppgraderingen är jag tveksam till om jag varit glad; byta ett gångsäte till ett mittensäte på en sån kort flygning i utbyte mot öl och något att tugga på… nja… Gång mot gång javisst men gång mot mitt… Men glad för din skull
Surpelle är du inte! Men samtidigt så har jag inte sagt att jag jublade eller skuttade ner till planet av lycka. Utan jag bara sa att det var en ”revansch”. Beställde ingenting heller så för mig var det meningslöst egentligen. För precis som förra gången hade jag varit i loungen. Såklart är mittenplats ingen favorit hos mig heller men vad ska jag göra och det var bara 50min flygtid

Inte en upgrade men.

Bonusresa skyteam. Kom från mco med virgin. Vi var 50 min tidiga.

Hade 9:55 flighten till arn då jag inte fick boka 6:40 pga bara 50 min connection och mct är 1,5h.

Klonk 1:

Går till gate. ”I cannot helpcyou because its a reward flight, but hey you’re diamond so lets make an exception”

Klonk 2. Boardar 10 min senare. Ser att väskan kommer till planet vis airtagen också. Sjukt effektivt de hann ändra den.

Tilläggas att jag hade economy på sista flighten med ;)

Flygbolag: SAS
Flygplan: A320
Rutt: ARN-MAN
Ursprungskabin: Go
Uppgraderad kabin: Plus
Antal passagerare: 1
När: Augusti 2025
Status hos något: EBD

En OpUp då planet var helt proppfullt (så när som på två pax som checkade in väskor och sen inte kom till gate), så frågades vid disken om jag vill sitta på 1E.
Tackade nej då jag inte var sugen på serveringen och behöll hellre exitrow/fönster.
I retrospekt hade jag kanske kunna ta en chokladbit eller nåt, men skönt att kunna hänga mobilen på sätet framför och kolla film när vi väntade på att väskor skulle lastas av.
Såg dock att någon annan lycklig fick platsen så hoppas det gick till någon hungrig :)

Hade det varit nya C så hade jag såklart tackat ja, men nu var planet ifråga inte ens utrustat med fästen för gardin....

Toppen