Senaste nytt

SJ - Det här gjorde ni INTE bra!

....

En annan sak jag noterat är att de har börjat ta betalt för bestickseten ombord. Nu hade jag en egen sallad med mig, men hur är det om man köper mat där, ingår bestickset då?
Ibland.
Förbeställde mat på två tåg nyligen, två portioner på båda. På första fanns det bara ett set bestick med, på andra tåget var det också ett set packat men hon i kassan sa direkt "ah, du behöver ett set till" och gav det gratis.
Så på förbeställt tror jag att det är tänkt att ingå iaf

Frågade dem i loungen om jag kunde få ta med en tepåse (de har tagit in nya smaker) till tåget efterson de fortsatt kör med samma gamla trötta smaker ombord. - Nänänä.

Men de, åtminstone en av dem ska ha ett stort tack för att de hjälpte mig med en klurig ombokning.

En annan sak jag noterat är att de har börjat ta betalt för bestickseten ombord. Nu hade jag en egen sallad med mig, men hur är det om man köper mat där, ingår bestickset då?
Ta betalt för bestick är något de egentligen alltid ska ha gjort, det har dock gått som en norm att ombordarna inte tar betalt för besticken för att vara snälla

Dryg kärring på tåg 427 den 20 augusti. Herregud, rena Gestapo ju... tjock äldre tant med grått hår och glasögon. Terroriserade alla i vagnen.

Hurdå? Intressant o höra, såna borde inte jobba om de inte kan vara trevliga
Exakt. Ja men hon verkade vara typen som har som hobby att ställa till scener, och håna folk. Hon hårdgranskade biljetter och betedde sig riktigt otrevligt. Jag har ALDRIG varit med om drygare personal under alla år som jag rest med SJ. Vi i vagnen tittade på varandra efter att hon gått till nästa och undrade vad som precis hade hänt. Vid ankomst till Göteborg såg man hur hon fortsatte skämma ut folk.

Såg precis detta också, vem vet - kanske positivt för ARN?!?

1756107898487.png

Härligt!

Första åtgärden blir att stänga nuvarande ingångar till Stockholms och Göteborgs centralstationer, och passagerarna får istället använda entrén i Mall of Scandinavia respektive Nordstan. Själva tågtrafiken kommer successivt att avvecklas för att ge mer plats för en förbättrad shoppingupplevelse.

Posten som ny VD för Swedavia kommer att fyllas av Pontus Frithiof, eftersom han redan hyr drygt hälften av alla ytor på flygplatserna så blir det rakare beslutsvägar med denna lösning.

Jamenvaf!
Staten skyfflar om bland misslckade chefer. Lite elakt brukade folk säga att sossar gillade att vara politiker för så kunde de leka företag. Uppenbarligen gäller det politiker av alla färger

Toppen