Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Inte haft Connect på ett tag, men för mig är det Braathens besättningar som varit tråkiga. Förr, när de var ett eget bolag var det alltid professionella och trevliga och brann för sitt bolag. Nu, när de flyger för SAS verkar det som att de sparkat alla med erfarenhet. Nu är många i samma unga ålder och samma attityd och ingen verkar egentlige gilla att flyga (för sas?). Det är enormt mycket lunchrums-snack, sist var det ett malande om pauser och tips typ "du vet att du kan begära hotell då" osv innan jag pluggade i lurarna för att slippa höra.

Är det så att SAS kör hårdare med sina insourcing-bolag?
Det bästa bemötandet (inkl Diamond recognition) har jag fått från BRA. Så slutsatsen är väl då att det är som vanligt, dvs konsekvent inkonsekvent?

Men med det sagt så har jag också fått varierande mottagande från samtliga och känner igen det du säger. Kanske kan vi enas om att det finns utrymme för förbättring och förhoppningsvis sker någon form av utbildning inför införandet av business class.
 
Fick mail den 4/8 att de behandlat mitt ärende om återbetalning av avgifter från en ändrad skyteambonusresa. I mailet stod det att det kunde ta upptill 5 arbetsdagar innan pengarna återbetalas.

Idag 14/8 har pengarna inte kommit in så jag kontaktade kundtjänst som kunde se att återbetalningen fastnat i kön och de behövde lägga in den i prioritetskön så de kunde kolla på ärendet igen.

De bad mig att återkomma om 24 till 72 timmar för ny kontroll av ärendet…
 
Fick mail den 4/8 att de behandlat mitt ärende om återbetalning av avgifter från en ändrad skyteambonusresa. I mailet stod det att det kunde ta upptill 5 arbetsdagar innan pengarna återbetalas.

Idag 14/8 har pengarna inte kommit in så jag kontaktade kundtjänst som kunde se att återbetalningen fastnat i kön och de behövde lägga in den i prioritetskön så de kunde kolla på ärendet igen.

De bad mig att återkomma om 24 till 72 timmar för ny kontroll av ärendet…
Hur gick det? Verkar vara kaos på back office, inväntar två återbetalningar. Ena fick jag refund notice om för 2v veckor sedan men inte sett någon transaktion. För den andra bokningen andra bokningen har jag ännu inte ens fått någon refund notice. Snart två månader man fått ligga ute med pengarna nu, nästan så man vill kräva kompensation.
 
Hur gick det? Verkar vara kaos på back office, inväntar två återbetalningar. Ena fick jag refund notice om för 2v veckor sedan men inte sett någon transaktion. För den andra bokningen andra bokningen har jag ännu inte ens fått någon refund notice. Snart två månader man fått ligga ute med pengarna nu, nästan så man vill kräva kompensation.
Dåligt.. detta var svaret efter tredje kontaktförsöket. I morgon har det gått tre veckor sen mailet återbetalning kom men inga pengar hittills.
IMG_2037.png
 
Bortglömt i kundtjänst?

Satt 40 min i kö trots prioritering. Agenten allmänt ointresserad och okunnig. Hade hittat bättre connections till en befintlig bonusresa men agenten hittade inte dessa. Dock föreslog han en SAS-flight jag inte såg online (här blev jag ännu mer skeptisk). När han försökte lägga till den sa han "Den är tyvärr i högre klass, bokningsklass K" och erbjöd sig kolla "hur mycket extra det kostar" att lägga till den.

Förklarade att han inte kan lägga till revenue bokningsklass i en SkyTeam bonusresa och bad honom säkerställa att han söker partnerbonusresor för att se om han skulle hitta flighten jag ser online. Då blev jag satt på hold och sitter ännu här ytterligare 40 min senare.
 
När han försökte lägga till den sa han "Den är tyvärr i högre klass, bokningsklass K" och erbjöd sig kolla "hur mycket extra det kostar" att lägga till den.

Förklarade att han inte kan lägga till revenue bokningsklass i en SkyTeam bonusresa och bad honom säkerställa att han söker partnerbonusresor för att se om han skulle hitta flighten jag ser online. D
Ungefär som när kundtjänst bokade Thai first class revenue och skicka till biljettering när jag betalade med poäng (som tyvärr blev avbokad).
 
Väntar på EBB poäng för inställt SAS flyg inskickat i maj. Två resebokningar varav den ena ersättningen kom efter en vecka och den andra påstår kundtjänst man har tekniska problem att betala ut.
Jag undrar stillsamt hur stora problem kundtjänst egentligen har om man inte ens kan betala ut EBB-poäng sedan juni (då ärendet blev godkänt).
 
Toppen