Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Radisson?

Hotell: Radisson Blu Uppsala
Bokat: Standardrum
Fick: Svit med ett sovrum
Antal nätter: 1
Rate: Prepaid
Status: VIP
När: Juli
Övrigt: Blev uppgraderad till juniorsvit några dagar innan, på morgonen på incheckningsdagen så såg jag att det ändrats till svit med ett sovrum. Fin terrass med kvällssol! Två små påsar chips och två San Pellegrino lemonad (på is!) som välkomstgåva.

Hotell: Radisson Blu Riverside Göteborg
Fick: Svit med utsikt över floden
När: Augusti
Övrigt: Riktigt bra med frukost till kl 11 varje dag nu under sommaren!

Sammanfattar årets europeiska rundresa.

Hotell: Radisson Red Madrid
Fick: Superior-rum
Antal nätter: 3
Rate: Flexible members only
Övrigt: Lämnade feedback i mailet man får efteråt och fick återkoppling både från management på hotellet och från ”cluster general manager Spain”. Jag hade lämnat två synpunkter. Dels att det på takbaren fanns skyltar uppställda (jag såg åtminstone tre stycken) där det stod att baren var obemannad och istället hänvisades till beställning via whatsapp (som kunde nås via en QR-kod). Gjorde enligt anvisning, men gav upp efter en halvtimme. Påtalade detta i receptionen som svarade att ”min kollega har ansvar att sköta det där, men du kanske kan beställa nåt i baren där bakom dig istället”. Dels så klev jag ur sängen och klev då på en matta där tvätteriet hade använt häftklamrar som häftats underifrån. Fick en klammer rakt i foten.

Hotell: Art´otel Zagreb
Bokat: Art Room - Courtyard View
Fick: Art Room
Rate: Flexible members only
Övrigt: Suveränt hotell med bra läge. Beröm till chefer som anställt mycket trevlig personal

Hotell: Park Plaza County Hall, London
Bokat: Superior-rum
Fick: Junior Svit med utsikt över London Eye
Antal nätter: 2
Övrigt: Riktigt bra hotell, med läge jag gillar vid South Bank. Kul uppgradering till en superfin junior-svit. Enda minus är frukosten där ena stunden det fantastiskt fina rummet förbyttes till en skolmatsal för förskolebarn. Proppfullt och barn som sprang omkring och jagade varandra.

Hotell: Park Plaza Budapest
Bokat: Billigaste
Fick: Superior with river view
Antal nätter: 4
Rate: Flexi app
När: Juli 2025
Övrigt: bokade åt mina svärföräldrar och var där vid incheckning med dem, inga problem

Hotell: Radisson Blu Park Hotel Dresden-Radebeul
Bokat: 2x standard
Fick: executive suite med 2 sovrum
Rate: Flexi app cash + poäng
När: aug 2025
Övrigt: bor med familjen, de letade ihopkopplade rum men hittade inte så föreslog jag att hitta nåt som är stort nog :)

Hotell: Radisson Blu Scandinavia Aarhus
Bokat: Billgaste rummet
Fick: High Floor Superior Room City View
Antal nätter: 2
Rate: Prepaid members only
Övrigt: Inte lika ungdomligt som närbelägna Radisson RED som vi testade tidigare i år men stabilt hotell med Radissons klassiska Windows XP-känsla.

Hotell: Park Inn by Radisson Berlin Alexanderplatz
Bokat: Standard Room
Fick: Superior Room Panoramic City view
Rate: Prepaid med app-rabatt
När: Augusti 2025

Ingen rolig uppgradering, har rummet precis utanför uppgången till taket där är det är någon gunga man kan swinga i för 30 EUR så det är ett jävla liv konstant utanför. Man tar en nap och väcks av britter som gastar, usch.

Toppen