Senaste nytt

Ersättningsresa - vad gäller ?

Aha, jag kanske läste dåligt också!

Så det var Sejfa med LF bakom. Jag förstår. Tack! Jag ska diskutera med LF!

EDIT: Kollade via Sejfa och verkar få billigare försäkring där med bättre villkor. :rolleyes: Verkar även kunna administrera saker via app. Jag hade 3 frågor till LF som jag ställde via deras app men dom kunde inte svara på en enda utan hänvisade mig till deras telefonkö istället...
FYI - Jag skaffade Sejfa tidigare i veckan.

Hittade koden "Kalmar" som gav 50% rabatt första året istället för 40%/Way Out West som verkar vara de vanligaste kampanjerna.

Prisförslag jag fick (inkl lite grupp/samlingsrabatter) för hemförsäkring på bostadsrätt med utökad reseförsäkring:

Trygg-Hansa: 2988 SEK per år
LF: 2602 SEK per år
Sejfa: 1296 SEK per år

Brukar försöka vara lojal till LF då det fungerar väldigt bra historiskt. Men nej, här fick priset styra (och man är ju ändå inom LF-familjen, så hoppas på fortsatt bra leverans).

FYI - Jag skaffade Sejfa tidigare i veckan.

Hittade koden "Kalmar" som gav 50% rabatt första året istället för 40%/Way Out West som verkar vara de vanligaste kampanjerna.

Prisförslag jag fick (inkl lite grupp/samlingsrabatter) för hemförsäkring på bostadsrätt med utökad reseförsäkring:

Trygg-Hansa: 2988 SEK per år
LF: 2602 SEK per år
Sejfa: 1296 SEK per år

Brukar försöka vara lojal till LF då det fungerar väldigt bra historiskt. Men nej, här fick priset styra (och man är ju ändå inom LF-familjen, så hoppas på fortsatt bra leverans).
Har Sejfa liknande villkor som LF:s hemförsäkring för bostadsrätt? Läste genom villkoren men efter ett tag tappade jag konceptet när jag försökte jämföra….. o_O
Finns EB-erbjudandet kvar?
Om ja, går det kombinera med rabattkod?

Tack för tipset om ”Kalmar” @Tonton, styvsonen som precis köpt lägenhet har nu hemförsäkring (inkl reseförsäkring) i ett år för 584kr, prisvärt!
Kollade upp Sejfa just nu. Den såg riktigt bra ut, fanns till och med drulle försäkring som jag inte har idag, och jag kan spara ungefär 400 kr per år, runt 23%, men... de har en självrisk på 25% på cykel. Vi har If just nu pga deras generösa cykelvillkor. Normal självrisk och ersättning upp till 30.000 kr. Många bolag, typ LF som vi hade innan, har en lägre gräns för cyklar som kan vara problematisk med en elcykel.

Har Sejfa liknande villkor som LF:s hemförsäkring för bostadsrätt? Läste genom villkoren men efter ett tag tappade jag konceptet när jag försökte jämföra….. o_O

Nu har jag bytt till Sejfa och kommer inte att förnya LF som snart går ut.

Har läst igenom fullständiga villkor från båda (puh...) och är nöjd med Sejfa. Villkoren som är viktiga för mig är extremt lika eller ofta identiska med LF (men alla bör göra sin egen jämförelse!).

Dessutom gillar jag upplägget med "personlig lösegendom" (1 MSEK) och "fast egendom i bostadsrätten" (fullvärde) bättre hos Sejfa (enligt diskussion ovan).

Bra funktion i appen att fota sina grejer. Och så kortbetalning (ingen AMEX dock)!

Tack @Tonton för rabattkoden. (Även innan rabattkod sparar jag mer än 1000 spänn per år)

Toppen