Senaste nytt

Amex Platinum extrakort, priority pass

Jag ansökte om platinum den 29e januari och fick hjälp utav engelsktalande telefonsupporten att lägga till PP till extrakortet samma dag som det damp ner i brevlådan, så min sambo måste ha haft samma tur då. Speciellt om 22a Jan skulle vara brytdatumet som supporten sagt till andra
Jag kan också meddela att jag fick PP till extrakortet , jag fick mitt platinum 27:e maj 2025. Ringde också supporten som hjälpte till med att lägga till PP.

Hej

Är det någon som har lyckats få PP till extrakortet efter sommaren 2025? Numera står det enligt följande screenshot på extrakort. Menar de att huvudinnehavaren ska då använda sitt +1 för extrakortsinnehavaren? Om ja, hur kan det vara ett förmån för extrakortet?

1000028425.jpg

Hej

Är det någon som har lyckats få PP till extrakortet efter sommaren 2025? Numera står det enligt följande screenshot på extrakort. Menar de att huvudinnehavaren ska då använda sitt +1 för extrakortsinnehavaren? Om ja, hur kan det vara ett förmån för extrakortet?

Visa bifogad bild 168751
Riktigt tveksam marknadsföring faktiskt. Som du säger spelar det ingen roll om man har extrakort eller ej när man är i sällskap med huvudkortinnehavaren.

Som svar på frågan, nej PP för extrakort ingår inte längre.
Vissa har kort efter att regeln infördes ändå fått det via chatten men även den möjligheten verkar ha stängts, därav antar jag att det är ok att skriva det här.

Riktigt tveksam marknadsföring faktiskt. Som du säger spelar det ingen roll om man har extrakort eller ej när man är i sällskap med huvudkortinnehavaren.

Som svar på frågan, nej PP för extrakort ingår inte längre.
Vissa har kort efter att regeln infördes ändå fått det via chatten men även den möjligheten verkar ha stängts, därav antar jag att det är ok att skriva det här.
Ja det där känns verkligen tveksamt.

Toppen