SwedishTraveller
Medlem
Har du fått CDG-CPH biljetterad ännu eller står den fortfarande som Waitlist? Om det inte längre behöver bonusbiljett för feeder är det ju en liten fördel i min mening.
Har du fått CDG-CPH biljetterad ännu eller står den fortfarande som Waitlist? Om det inte längre behöver bonusbiljett för feeder är det ju en liten fördel i min mening.
Fortfarande waitlistHar du fått CDG-CPH biljetterad ännu eller står den fortfarande som Waitlist? Om det inte längre behöver bonusbiljett för feeder är det ju en liten fördel i min mening.
Vilken terminal anlände ni till i Riyadh och vilken terminal flög ni ifrån? Behövde ni skaffa saudiarabiska visum för denna transit?Flög häromdagen ARN-LHR-RUH-DXB med familjen.
Vi anlände till terminal 1. Det gör nästan alla internationella bolag. Sedan flög vi från terminal 4 som är Saudias terminal. Transferbuss däremellan. Rent tekniskt behöver man en visa on arrival (typ 120 dollar) när man anländer med flygbolag som inte är Saudia. Men jag hade läst rapporter om att dom är hjälpsamma på plats och löser det. Så blev det även för oss. Hjälpsam kille som skrev upp våra uppgifter på ett ”transfer manifest” och vi kom igenom gratis.Vilken terminal anlände ni till i Riyadh och vilken terminal flög ni ifrån? Behövde ni skaffa saudiarabiska visum för denna transit?
Hur lång tid tog bussen? Är det 20 km att åka som i Jeddah, eller?...Transferbuss däremellan...
Nä 3-5 minuter bara.Hur lång tid tog bussen? Är det 20 km att åka som i Jeddah, eller?
Om du lade till feeder LHR-ARN på hemresan men ingen feeder ARN-LHR på utresan så är det korrekt med skatterna, du får betala extra skatter för segmentet LHR-ARN, samt ombokningsavgiften från SAS på 15 EUR motsvarande 165 SEK. Ingen kreditering på UKAPD då du fortfarande har en resa som börjar i London.
Har vouchern inte gått ut så får du tillbaka den och kan använda den igen. Har den gått ut så får du inte tillbaka den.Hejsan!
Jag har bokat resor framöver ända in på nästa år.
Kommer nå gränsen för Amex-vouchern, 2-4-1 nu i sensommaren.
Men vad händer om jag avbokar någon resa sen nästa år, när Amex Vouchern väl är använd?
Det blir ju lite knasigt , typ....hmm