Senaste nytt

Norse startar ny linje Stockholm till Phuket

Nu skrev jag inte specifikt Phuket men det vi kan konstatera är att det finns intresse av resor till Thailand.
Det har väl ingen förnekat heller?
Thai flyger (dagligen?) från ARN/CPH/OSL till BKK.

SAS har väl garanterat räknat att det är mindre lönsamt med existerande flotta att inte flyga dit. Bättre lönsamhet på andra linjer, helt enkelt. Med tid kommer vi väl se om Norse får ekonomin ihop på denna linje, men även om det blir en långvarig linje så innebär det inte att det skulle ha varit vettig för SAS att flyga den.

Charterbolagen flyger till Phuket såklart. Hos t.ex. TUI kan man boka bara flygstol dit och så ett eget boende på annat vis. Bolag som Norse blir ju något mellanting.

När jag kikade lite snabbt tidigare så skulle dom ha runt 13.000:- för PE utan incheckat bagage, ska du bara ha en väska med så va det 14.500:-
Bisarra priser för LCC i PE skulle jag säga.
Finns resor med LH-gruppen för 12.300:-, får man iaf 2 väskor per näsa och troligen lite trevligare ombord! (Ren spekulation då jag varken prövat någon utav dom, förutom Norwegian Premium som fanns en gång i tiden.)
Det är också känslan av att man inte kan få det bättre... Med LH-gruppen är det i värsta fall någon som sitter och gottar sig i Allegris first class och där sitter man själv i PE. Hemska tanke! :eek:

Toppen