Cristoffer Cedergren
Medlem
Om EB finns kvar 2027 är det enbart pga att det uppstått hinder.

Fast som minoritetsägare i ett företag kan du inte bestämma särskilt mycket när det väl finns en majoritetsägare, såvida det inte finns något aktieägaravtal ägarna emellan. Minoritetsägarens ekonomiska avkastning har ett skydd, och i viss mån dennes insyn i företaget, men inte inflytandet....och sen ska man komma ihåg att man avser att bli majoritetsägare, inte ensam ägare. Danskarna kommer att behöva säga sitt, och en total integration går tvärt emot deras ambition att behålla kontroll.
![]()
Air France-KLM vill bli majoritetsägare i SAS
Air France-KLM vill bli majoritetsägare i SAS, skriver företaget i ett pressmeddelande på fredagen.www.svt.se
Jag skulle nog satsa på att det blir Flying Blue redan från 1 jan 2027.
Helt plötsligt vill jag inte längra sätt emot detta påstående. Vet dock inte vad jag känner för det...
Ångest, jag vill hoppas att det inte är så. Jag skulle isf vara på 9/10 år för LTG.
Undrar hur de kommer lösa övergången från EuroBonus till FlyingBlue?
Jag har 8/10 år mot LTG nu med brytdatum den 31/7/2025, dvs kommer ha 9/10 år den 31/7/2026. Dags att planera in en status run för augusti-september 2026 för att säkra 10/10 och LTG innan övergången till Flying Blue?
Är även Flying Blue Platinum så min förhoppning är att EuroBonus LTG ska ge ett par år tillgodoräknade mot Flying Blue Platinum for Life.
Om EB finns kvar 2027 är det enbart pga att det uppstått hinder.
Vi får nog räkna med att det inte kommer finnas LTG i FB men att det ges nånting typ 2 år utan att behöva kvala.Utan att spekulera för mycket. Men eftersom flying blue inte har något "lifetime gold" är frågan hur KLM/AF ställer sig till att ha denna typ av status. Är ju bara Platinum for life som finns, också en anledning till att jag pushade 10e året i sträck som EBD nu också. Ifall, ifall ifall!
Blir att se vad som händer, hela samarbetet med Scandic, Amex, Mastercard. Mycket som skall fungera eller tas bort.Vi får nog räkna med att det inte kommer finnas LTG i FB men att det ges nånting typ 2 år utan att behöva kvala.
Scandic samarbetet tror jag kommer kvarstå, för det har man ju gått in i nyligen och med ganska god intern vetskap om ändringarna som kommer. Vad gäller kreditkorten så misstänker jag att båda kvarstår men att det kommer stora ändringar i förmåner som inte är poängintjäning. Får se.Blir att se vad som händer, hela samarbetet med Scandic, Amex, Mastercard. Mycket som skall fungera eller tas bort.
Men gissar dom har en vy på ena sidan, men EB Chefen får väl att göra nu gissar jag, eller så lägger man sig platt och bara accepterar.
Många tänker att Eurobonus skall ätas upp av Flying Blue? Man kan inte tänka sig att Flying Blue äts upp av Eurobonus? För mig som inte är insatt i Flying Blue men vad för fördelar jämfört med Eurobonus är det (förutom att kunna boka AF F).Scandic samarbetet tror jag kommer kvarstå, för det har man ju gått in i nyligen och med ganska god intern vetskap om ändringarna som kommer. Vad gäller kreditkorten så misstänker jag att båda kvarstår men att det kommer stora ändringar i förmåner som inte är poängintjäning. Får se.
Har lite insikt pga av jobb-orsaker, men i princip så har man centralt på koncern funktioner som sälj, ekonomi, stödtjänster, IT osv, medan operations fungerar som två helt separata entiteter. Om jag inte minns fel så är underhåll också ett AF-KLM bolag, inte separat för var och en. Så skulle inte vara överraskad av att man försöker åstadkomma samma här då, någon typ av SAS-stab i koncern, men sedan försöker man sammansmälta allt utom operations.Hur länge tror ni huvudkontoret kommer vara kvar i Sverige för SAS eller tror ni man börjar monterar ner steg för steg och flyttar in i koncernen för AirFrance och KLM?
Hur fungerar det i dag för KLM och AirFrance? Hur mycket har det i respektive land, någon som vet
Eurobonus är inte direkt unikt med kreditkort och webshopsportal..Många tänker att Eurobonus skall ätas upp av Flying Blue? Man kan inte tänka sig att Flying Blue äts upp av Eurobonus? För mig som inte är insatt i Flying Blue men vad för fördelar jämfört med Eurobonus är det (förutom att kunna boka AF F).
Tänker att KLM/AF ser potentialen med vad Eurobonus byggt upp med kreditkortsintjäningar, eurobonusshop osv. Värt att tänkas på![]()