Senaste nytt

SAS tar bort 24h öppet köp

Norwegian har ju också 24 timmars öppet köp på alla biljetter. Jag undrar om de följer efter, eller gör det till ett säljargument.

Många av de större bolagen har det. Förutom att driva folk till köp så skapar det mycket goodwill när pax inser att de råkat boka rätt dag men fel månad tex.
Ja, många av förändringarna som görs/gjorts kan jag ändå objektivt se varför man gör även om man själv personligen förlorar på det. Detta är för mig helt obegripligt och kan inte se att det sparar några större summor. Som sagt snarare tvärtom iom att ribban för att verkligen boka höjs ganska rejält. Trodde snarare trenden skulle gå mot mer flexibilitet för att differentiera sig positivt, inte tvärtom.
Kan tänka mig, förutsätter, att de är minst sagt flexibla om man ringer en kvart efter bokning om man gjort något misstag men det driver ju onödig support och godtycklighet som inte gynnar någon.

Vilka resebyråer erbjuder liknande villkor?

Om du ändå inte får några fördelar av att boka på SAS, så varför ska man göra det?

Det är som det eviga vevandet med hotell där vi konstant blir itutade att det är bäst att boka direkt med hotellet men samtidigt så ger OTA lägre pris och bättre perks ibland. Varför ska man då fortsätta med att boka direkt hos hotellen?

Om du ändå inte får några fördelar av att boka på SAS, så varför ska man göra det?

Det är som det eviga vevandet med hotell där vi konstant blir itutade att det är bäst att boka direkt med hotellet men samtidigt så ger OTA lägre pris och bättre perks ibland. Varför ska man då fortsätta med att boka direkt hos hotellen?
Instämmer helt.
Känns dumsnålt av SAS om nu fler kommer boka via OTA borde kostnaderna snabbt överstiga de eventuella kostnader de har för avbokningar.
Gissar ingen men incitamentet att boka direkt hos SAS (istf billigare hos OTA) ökar iaf inte.
Absolut, instämmer helt! Jag tänkte mest om någon hade tips på en som erbjuder detta? Jag har för mig att resebyråer generellt (branch standard?) har 24h avbokning gentemot hotell/flyg oavsett vad som står i fare rules. Men det betyder ju inte att de måste erbjuda det mot kunden.

Största fördelen är ju när något skiter sig och man har sas som speaking partner, och inte en online resebyrå. För mig personligen är det värt att slippa den risken om det inte är markant skillnad i pris.

Toppen