Senaste nytt

När kommer nivåpoäng från Amex Elite?

samet

Medlem
MOD EDIT
Nivåpoängen från Amex ska komma in antingen den sista i månaden eller den första månaden efter.

Nivåpoängen datera dock alltid till den sista i månaden oavsett om de kommer in dagen efter.

Antalet nivåpoäng man får bör vara summan av bonuspoängen som kommer tidigare under månaden, multiplicerat med 0,3.
Dvs får man 10.000 bonuspoäng bör man få 3.000 nivåpoäng. Det kan dock skilja 1 poäng pga avrundning.

Ovan scenario stämmer för alla som inte har fått problem med poängen, där de inte betalas ut alls eller sporadiskt. Verkar som att SAS och Amex har något problem med vissa kunder.

Att man inte ser poängen på kontot i början på dagen den sista i månaden är med andra ord helt i sin ordning.

------------------------------------------------------------
Nyss bytt till Elite igen... nu med att Nivåpoäng ges per spend.

Men när kommer normalt sett nivåpoängen?
Screenshot_20250612-000845_SAS.jpg

Last edited by a moderator:
Jag har inte fått några poäng ännu, inte för någon månad. Har varit i kontakt med SAS + Amex idag. Alla poäng ska komma i slutet av Juni, enligt Amex det är SAS som inte kunnat leverera och SAS skyllde på Amex. Så vi får väl se 30/6…

Den sista i månaden har de kommit nu 2 ggr, så du kan räkna med den 30e juni nästa gång.

Ta den summan bonuspoäng du fått och multiplicera med 0,3 så har du antalet poäng som ska komma i slutet på månaden.

Bonuspoängen syns någon dag efter att fakturan är skickad för mig, och den sista i månaden har jag fått nivåpoängen 2ggr nu.

Misstänker som det varit tidigare gånger. De kommer att synas den imorgon, dvs första dagen i en ny månad men registreras som den sista i denna månad.
För mig har poängen synts på kontot runt 23-tiden på kvällen den sista i månaden... men ymmv såklart.

Toppen