Senaste nytt

Kampanjer på hyrbilar till eurobonus

Hyrde från Avis för en tid sedan och hade bokat via Sas.se. Stod att jag skulle få 1500 bonus och 750 nivåpoäng. Men istället trillade det in 500/250. Kollade med EBD-supporten som sa att de saknade underlag från Avis trots att jag skickat skärmklipp från min bokning där poängen stod. Hittade en retroreg-sida hos Avis och fyllde i men har inte hänt något än. Någon annan som varit med om liknande och kan säga hur lång tid det tar att rätta?
Samma sits här. Skickade in skärmdump till Avis som i fredags svarat och sagt att de ska sätta in de 1000 bonuspoäng som fattas, inte fått några än. När det gäller nivåpoängen som fattas hänvisar de till SAS. Skrivit till EBD-supporten men inte fått respons ännu.
Har ytterligare en hyrbilsbokning som gjordes under senaste Avis-kampanjen som ska ge 2500/1250 poäng. Har nu efter 14 dgr väntan skickat claim för det inkluderande skärminspelning på bokningsprocessen. Får se hur det går….

Hyrde från Avis för en tid sedan och hade bokat via Sas.se. Stod att jag skulle få 1500 bonus och 750 nivåpoäng. Men istället trillade det in 500/250. Kollade med EBD-supporten som sa att de saknade underlag från Avis trots att jag skickat skärmklipp från min bokning där poängen stod. Hittade en retroreg-sida hos Avis och fyllde i men har inte hänt något än. Någon annan som varit med om liknande och kan säga hur lång tid det tar att rätta?
Sixt istället för Avis, två hyror som gick fel. Jag skyller på att i bägge fall stationen skrev om kontraktet pga brist på bil i min kategori. Sixt tar emot mail för detta själv. Första fallet fick jag bonuspoängen på några dagar, men nivåpoängen lyser fortfarande i sin frånvaro. Andra fallet kom båda samtidigt på några dagar. Guld / ebretro hänvisar bara till Sixt, men det kan säkert skilja sig mellan uthyrare.

Hyrde bil hos Avis på kampanjen, har skärmdumpar som tydligt säger 1500p/750 nivå.
Har nu fått poäng enligt följande
1000P / 500 Nivå med texten "Hertz SAS Points Earned"

;)
WTF, hur är det ens möjligt? Har min bilhyra triggat fel krediteringsrutin? Poängen stämmer med en Hertz-hyra men som sagt, det var Avis jag hyrde av. Eller kan det vara så lurigt att någon annan gamal Hertz-hyra plötsligt trillat på exakt hyres-datumet för Avis och Avis samtidigt gått i svarta hålet?

Äh, glöm det. Jag hade snurrat till datumen. Det är en Hertz-hyra, fast den skulle vara 2000/1000 p.
För många hyror och för lurigt när poängen krediteras lite när som helst och bakdateras till första dag på hyran.

Last edited:
Helt ok kampanj hos Hertz via SAS nu:

• Hyr 1 – 2 dagar: Tjäna 1 000 Bonuspoäng + 500 Nivåpoäng
  • Hyr 3 – 5 dagar: Tjäna 2 000 Bonuspoäng + 1 000 Nivåpoäng
  • Hyr 6 – 9 dagar: Tjäna 3 000 Bonuspoäng + 1 500 Nivåpoäng
  • Hyr 10 – 14 dagar: Tjäna 5 000 Bonuspoäng + 2 500 Nivåpoäng
  • Hyr 15+ dagar: Tjäna 6 000 Bonuspoäng + 3 000 Nivåpoäng

Boka till och med 19/5. Erbjudandet gäller uthyrningar fram till 30 september 2025.
Fick bara bara normala poäng trots jag bokat på den här kampanjen.
SAS hänvisar till Hertz Kundtjänst, någon som har haft framgång? Är det customerrelations eller goldservice som är bäst att maila?

13 dagar i snitt har det tagit för mig i år att få in poängen.

Hyrt via Hertz 2 gånger senaste året i USA och så har både bonuspoäng och nivåpoäng trillat in efter typ 2v. Hyrde nu senast i Kanada på kampanj 1500 bonuspoäng och 750 nivåpoäng för en dagshyra och gått 2,5v, men poängen lyser med sin frånvaro. Ni som begärt poäng manuellt ska man använda formuläret på Hertz hemsida eller mailar man? Någon som har mailadressen isf?

Hyrt via Hertz 2 gånger senaste året i USA och så har både bonuspoäng och nivåpoäng trillat in efter typ 2v. Hyrde nu senast i Kanada på kampanj 1500 bonuspoäng och 750 nivåpoäng för en dagshyra och gått 2,5v, men poängen lyser med sin frånvaro. Ni som begärt poäng manuellt ska man använda formuläret på Hertz hemsida eller mailar man? Någon som har mailadressen isf?
Har ibland tagit 3-4 veckor så hade avvaktat lite.
Givet att det är en hyra i Nordamerika kan kanske formuläret fungera, europeiska hyror kan de inte hantera där då måndssiffran blandas ihop med dagen…

Fick bara bara normala poäng trots jag bokat på den här kampanjen.
SAS hänvisar till Hertz Kundtjänst, någon som har haft framgång? Är det customerrelations eller goldservice som är bäst att maila?
Slut-rapportering på hyra nr1 på 2x-poäng kampanjen från Hertz ("boka före 19/5")

1. Vanliga poäng postade med ungefär samma fördröjning som vanligt, 8-13 dagar efter återlämning (hade inte daglig uppföljning så vet inte exakt tiden)
2. Klagar till Diamond, SAS hänvisar med vändande mail till Hertz
3. Klagar till Hertz Gold support som lovar svar inom 5 arbetsdagar
4. Efter 3 arbetsdagar svarar Hertz att "SAS har nu bekräftat att kampanjpoängen är insatta på kontot"

Mycket riktigt, där är nu 4 transaktioner på hyrdatumet med totalt 2k poäng och 1k nivåpoäng. Lite intressant att de poäng som automat-postade har rubriken "Hertz SAS | Points Earned" medan det som lagts till senare har "<Uthyrningskontorets namn>, SWE | Points Earned".

Vet inte riktigt hur jag ska tolka allt detta, men det verkar iaf som kampanjen inte fungerar rakt av och att någon part manuellt krediterat poängen. Jag tycker det fortfarande är konstigt att SAS avsvär sig allt ansvar för kampanjer som körs på sas.se-domänen.

Last edited:
Hyra nr2 med Hertz på 2x kampanjen boka före 19/5 postade 11 dagar efter återlämning. Inga kampanjpoäng, bara ordinarie.
Är det någon här som fått kampanj-poängen rakt av utan att klaga?

Ajdå... orutinerat att missa den här kampanjen med Hertz nu när jag behöver 7 dagar hyra i Malaga mellan den 11-18 juli.
Några tips på näst bästa alternativ?

Toppen