Senaste nytt

Inbjudan till VIP på Radisson för EBG och EBD

Så här såg mailet ut jag fick förra året.

Visa bifogad bild 165356

Det betydde alltså inte att man fick förlängt efter en vistelse utan jag blev direkt nedgraderad.

Notera att de skriver om belöningar. Inte om status eller nivå. Jag tror det är usel översättning som får den ett bli "behålla". Det handlar snarare om det i sista meningen alltså att man ska utnyttja förmånerna så länge man har kvar statusen.

Om det stämmer att man inte får förlängt så var det en usel text på engelska också, inte bara översättningen.
1748520789070.png

De står faktiskt ”keep your VIP tier” vilket inte bör kunna tolkas på nåt annat sätt.
Jodå. Det står "discover how to keep your vip tier". Alltså genom att bo på hotellen kan du upptäcka att om du gör det fler gånger så behåller du din vip tier..

Det står ju också keep all your rewards, men det heter inte rewards i programmet, utan benefits. Så texten är uppenbarligen skriven av någon som inte vet vad saker heter i programmet.

Kanske dax att skriva till Radissons kundtjänst och fråga vad texten i mailet innebär!
Att det skall vara så svårt med texter i urskick så att mottagaren tvivlar/ inte förstår innebörden.
Jag ringde en dag före mailet kom och undrade hur länge min status gäller, tyckte till och med det är lite luddigt skrivet.
Nu gäller det till den 31/08 2025, om man tittar på konto i appen står det Nivåuppdateringar 08/25 jag är korkad så begrep inte vilket datum det är.

Toppen