Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hemlig var väl att ta i ändå... Och sträva mot den kan man väl om man skulle anse det värt pengarna...

Det är inte ens säkert att det är pengarna som styr, utan SAS som bestämmer vilka de tycker de får mest utav att belöna.

Hade hellre siktat på att nå Hippocampe i Flying Blue. Det känns mer som en hemlig och väldigt exklusiv klubb.

Det är inte ens säkert att det är pengarna som styr, utan SAS som bestämmer vilka de tycker de får mest utav att belöna.

Hade hellre siktat på att nå Hippocampe i Flying Blue. Det känns mer som en hemlig och väldigt exklusiv klubb.
Fast dp får du nog börja med att bli fransk medborgare, det är nog steg 1 för det..

Irriterande upplevelse idag. Bokat SAS sport biljett ToR (extra bagage, av- och ombokningsbar) för 3 personer. Avbokat en person pga sjukdom. Fått bekräftelse på det. Därefter använt diamondförmånen "same day change of flight" för svarande 2 resenärer. Här någonstans blir det fel. Biljettnumret försvinner för en person på utresan. Diamond supporten kan inte lösa det så utresan blir tvungen att avbokas efter att returen frikopplats (för att inte försvinna). Nya betydligt dyrare biljetter får införskaffas på flight 1:45 senare.
Självklart tänker jag begära kompensation för mer kostnaden för de dyrare biljetterna. Kan/bör jag kräva ytterligare kompensation? Kan det räknas som denied boarding?

Jag är generellt rätt okänslig för dålig service, men idag var ett riktigt bottennapp med ombordservice.

Ber om en kopp te, och på serveringsbrickan ligger mjölk och socker, men ingen omrörare. Jag frågar om omrörare, men det enda svaret jag får är bokstavligt talat en axelryckning samtidigt som jag får ryggen vänd mot mig.

Någon minut senare kommer samma crew tillbaka med en omrörare och räcker fram den med de allt annat än glada orden "här har du, så att du slipper sitta där utan något att röra med".

Tycker på totalen att det är en lite väl oprofessionell attityd. Tyvärr var jag så småaktig att jag vid avstigning svarade på det traditionella "Ha det" med ett "Ha det, men ikke for mye". Det kan jag ångra lite.

Jag är generellt rätt okänslig för dålig service, men idag var ett riktigt bottennapp med ombordservice.

Ber om en kopp te, och på serveringsbrickan ligger mjölk och socker, men ingen omrörare. Jag frågar om omrörare, men det enda svaret jag får är bokstavligt talat en axelryckning samtidigt som jag får ryggen vänd mot mig.

Någon minut senare kommer samma crew tillbaka med en omrörare och räcker fram den med de allt annat än glada orden "här har du, så att du slipper sitta där utan något att röra med".

Tycker på totalen att det är en lite väl oprofessionell attityd. Tyvärr var jag så småaktig att jag vid avstigning svarade på det traditionella "Ha det" med ett "Ha det, men ikke for mye". Det kan jag ångra lite.
Jag är i chock, har du blivit behandlat så?
Ännu större chock, att det du sa till kanske en ensamstående två barns mor, attityden har ändrats sedan du flyttade från Sverige.

Påminner om typ 10 år sedan då jag åkte X2000 men saknade en sked till min risifrutti. Jag frågade i restaurangvagnen om jag fick ta en liten sked från korgen de hade och visade min risifrutti. Nej var svaret, skedarna endast för betalande kunder (förståeligt antar jag). Så jag beställde en kopp te, betalade för den och bad sedan ånyo om en sked. Nej var svaret, med te ingår endast en omrörare...! Kundservice i topp.

Påminner om typ 10 år sedan då jag åkte X2000 men saknade en sked till min risifrutti. Jag frågade i restaurangvagnen om jag fick ta en liten sked från korgen de hade och visade min risifrutti. Nej var svaret, skedarna endast för betalande kunder (förståeligt antar jag). Så jag beställde en kopp te, betalade för den och bad sedan ånyo om en sked. Nej var svaret, med te ingår endast en omrörare...! Kundservice i topp.
Det är onekligen ett intryck man gör när någon kommer ihåg det 10 år senare.

Tänk om det varit ett *positivt* minne som delades på ett forum av en person som kommer ihåg det. Vilket otroligt marknadsföringsvärde det hade haft,i jämförelse.

Väntar på JFK att Oslo-flygets check-in ska börja, så jag kan lämna väskan och gå kolla TWA. Men nej, de kan inte checka in min väska förrän 15:00 då jag ska till Köpenhamn.

EBD. Flyger C.

Pinsamt SAS. För 23 minuters skull.

Toppen