Senaste nytt

Businessclass.se loungen 2025

Hej från SAS CPH Guld. Blir lika besviken varje gång jag beställer en cortado av baristan men lär mig tydligen aldrig :) Väntar på SK983

Visa bifogad bild 164717
+1 på den! Tar numera cappucino (m chokladpulver på toppen - då man får SAS logan lite tjusigt på toppen) eftersom cortadon inte görs med kondenserad mjölk här. Om du är i Miami - testa Versaille's bakery cortado (o Cuban Sandwhich) - bara det är värt resan dit...

+1 på den! Tar numera cappucino (m chokladpulver på toppen - då man får SAS logan lite tjusigt på toppen) eftersom cortadon inte görs med kondenserad mjölk här. Om du är i Miami - testa Versaille's bakery cortado (o Cuban Sandwhich) - bara det är värt resan dit...
+2! Undviker och avstår tyvärr att beställa cortado hos baristan/orna. :/

IMG_6481.jpeg
IMG_6482.jpeg

Hälsningar från LHR T3, Virgin Clubhouse.
Hade gärna besökt oftare, salladsbaren och bemannade baren ser bra ut… och glass!
Men får lämna lite plats för maten på Delta…

Lounger som tillämpar en maxtid brukar inte släppa in en om det är mer än x timmar kvar till avgång. Väl inne så har jag inte varit med om att någon blivit utslängd...
Jag har aldrig blivit utslängd men ombedd att "checka in" igen på Miracle Lounge BKK. Med obegränsat Priority Pass eller Lounge Key kvittar det för mig men jag antar att de får dubbel ersättning vid ny "incheckning". Oftast har de dock inte haft koll eller bara struntat i maxtiden.

Hälsningar från SAS guld på Kastrup.
Work in progress... Temporär ingång och uppgradering till nya speed gates, som enligt uppgift skall vara i bruk från nästa vecka.

Buffén är på G som i Grekiska köttbullar.

PXL_20250509_160857074.jpg

PXL_20250509_160939396.jpg

PXL_20250509_161617635.jpg

Last edited:
Hej från Bergen lounge i just Bergen. En typisk tredjepartslounge som inte sticker ut åt något håll.

20250509_191838.JPG

Är här för första och förmodligen sista gången. Som EBG+ kommer man in här när man flyger Widerøe, men bara fram till att de går upp i Norwegian om några månader.

Kanske lite off-topic, vad är det eg. de renoverar/ändrar? Dina bilder ser ut som innan tycker jag, och inte var väl "grindar" etc så särskilt slitna?
De har bytt ut grindarna. Ny variant på touchscreen osv. De gamla funkade väl, men minns det som att UX var lite slött. Är det inte likadana (nya) i SAS lounge på Arlanda? (ett tag sen jag var där) Annars tror jag inte de ändrat något, men kollade inte så noga.

Toppen