Senaste nytt

Stora ändringar AMEX Premium/Elite 1 April 2025!

Har de ändrat antalet extrakort man kan ha?
Tidigare har jag kunnat ha 3 extrakort gratis, som jag förstår det är det endast 1 extrakort nu som gäller. Någon som kan bekräfta?

Mina level points stämmer exakt med beloppet på fakturan som betalades i april. Dvs inköpen i mars.
Det stämmer inte exakt för mig, men det är inom marginalerna för att kunna vara avrundningsrelaterat, om de räknar poäng per köp och inte för totalsumman

• Gilla
Reactions: hco
Jag fick två extra kort i årsavgiften för några år sedan på mitt elite, men nu vill de ha betalt för kort nr 2 eller fler. håller på att byta till Plat och då skulle kort nr 2 kosta 2500/år exkl PP förmånen.

Diff på ca 200 poäng jämfört med om jag räknar på fakturabeloppet. Hade inte räknat med att få några nivåpoäng för inköp i mars så är glad och nöjd :)

Stämmer inte på något sätt med min spend hur han än vrider och vänder på det, ska bli intressant att se vad de baserat antalet poäng på.

Pfft klart irriterande att poängen kom 30 april från en av mina större spend månader på året. Eftersom jag hade period bryt 1 maj så blev det poäng takt i sjön. Jag hade trott att de skulle komma ungefär samtidigt som de vanligs amex poängen, nogon vecka in.

Toppen