Senaste nytt

SAS på väg att återinföra Business class på Europa linjer?

SAS Business kommer även gälla i storstadstriangeln och då ska det vara tomt mittensäte :)

På inrikes blir det SAS Premium - samma som idag med SAS Plus :)
Fullständigt hål huvudet att de skall blocka säten inom Skandinavien… kommer vara hyfsat enerverande när man ser X antal flyg till ARN från CPH och man inte kan komma iväg tidigare för att det är fullt men så vet man att det är 20 rader med fyra istället för sex…
 
Fullständigt hål huvudet att de skall blocka säten inom Skandinavien… kommer vara hyfsat enerverande när man ser X antal flyg till ARN från CPH och man inte kan komma iväg tidigare för att det är fullt men så vet man att det är 20 rader med fyra istället för sex…
Å andra sidan, om de är så framgångsrika i att sälja business så kanske antalet avgångar utökas.
 
Det är ju en ganska rimlig höjning faktiskt. Men en intressant fråga blir vad som händer med FlyPremium. Kommer 50k poäng fortsatt räcka för att få business (istälet för plus) till go-priser?
Funderar även på om vi kommer se en höjning på longhaul business snart - bara 15 000 i skillnad känns lite…
 
Nån som har en uppfattning hur feeder flights på longhaul premium kommer vara? Go eller business?
Det enda rimliga är väl go. Det matchar också mer saker som att man har tagit bort Lounge på longhaul plus.

Funderar även på om vi kommer se en höjning på longhaul business snart - bara 15 000 i skillnad känns lite…
En höjning där har väl egentligen varit overdue ganska länge, med tanke på hur mycket gott poäng man tjänar nu. Tyvärr.
 
Nu har finalcall hittat de nya poäng priserna för bonus resor, 35 000 för C till Europa och 20 000 inom Norden+

Låter helt klart rimligt. Hoppas att det leder till att man släpper fler awards, för det har varit väldigt tunt på sistone.
 
Nuvarande Plus-pris på 50K poäng tur och retur känns rimligt för business, för Plus anser jag det vara lite i överkant. Skillnaden nu blir att man i teorin skulle kunna boka SAS business inom Europa och få det lägre SkyTeam priset vilket känns lite skevt om man nu bestämmer sig för att höja priset till 70K t/r.
 
Å andra sidan, om de är så framgångsrika i att sälja business så kanske antalet avgångar utökas.
Tiotalet avgångar om dan, finns det resurser för mer? Man måste ha fler flyglägen och mer personal. Och inte minst, mer flygbränsle. Hoppas de tänker om där.

Dessutom måste allt fler flyga till Köpenhamn p g a alla flygbyten, så varenda stol behövs på den linjen.

Det blir spännande och se om det blir en hit eller om allt fler väljer andra flygbolag.
 
Tiotalet avgångar om dan, finns det resurser för mer? Man måste ha fler flyglägen och mer personal. Och inte minst, mer flygbränsle. Hoppas de tänker om där.

Dessutom måste allt fler flyga till Köpenhamn p g a alla flygbyten, så varenda stol behövs på den linjen.

Det blir spännande och se om det blir en hit eller om allt fler väljer andra flygbolag.
Vi kan nog.anta att SAS har räknat på det.och kommit fram till att de kommer få intäkter på businesstolarna som överstiger alternativkostnaden i form av färre stolar till salu.

Rätt eller fel så är.vi nog ganska många som inte ser Norwegian som ett alternativ även om de skulle vara billigare
 
Det är ju en ganska rimlig höjning faktiskt. Men en intressant fråga blir vad som händer med FlyPremium. Kommer 50k poäng fortsatt räcka för att få business (istälet för plus) till go-priser?
Utdrag från insideflyer artikeln :)



Screenshot_20250424_082553_Samsung Internet.jpg
 
Toppen