Senaste nytt

SAS ny långdistans destination?

Jag utgår från att man väljer att starta nya linjer där man räknar med att fylla planen. Således har man nog ganska god täckning redan.

Jag har svårt att se många andra USA destinationer som skulle fylla ett plan från Arlanda.

Jag tror inte heller att Delta hubbar är prioriterade destinationer. Man flyger redan till Atlanta från Köpenhamn och därifrån kan man sedan ta sig nästan var som helst i USA. Då behöver man ju inte flyga till fler destinationer än nödvändigt. Om man pratar om att ev. öppna en ny linje från Arlanda så tror jag också att det är ARN-JFK som åsyftas. Möjligtvis kan man tänka sig Boston med en mindre maskin.

LAX är ju en stor hub, men det vore inte en ny linje. Men frågan är hur hårt man ska tolka det där med att den ska vara ny. Och lax går väl visserligen handla bra men finns det verkligen underlag för två flighter från Skandinavien?

Boston har onekligen den stora fördelen att man kan sätta in A321 åtminstone på lågsäsong. Och det är en ganska stor delta hub.

Två sprillans nya A350 maskiner är påväg - var av den första ska levereras någon gång under advent tider i år. Detta möjliggör att ändra om och eventuellt frigöra maskiner inom långdistans nätet.

Det finns säkert en plan, men att man nu vill hålla på detta ett tag till pga osäkerheten kring Amerika.

Två sprillans nya A350 maskiner är påväg - var av den första ska levereras någon gång under advent tider i år. Detta möjliggör att ändra om och eventuellt frigöra maskiner inom långdistans nätet.

Det finns säkert en plan, men att man nu vill hålla på detta ett tag till pga osäkerheten kring Amerika.
ARN-BKK. ARN-BKK. ARN-BKK...! Drömma får man. :D

Eftersom Anko redan uttalat sig om att den nya destination är i USA (men alla avtal inte är klara) - vad tror ni om antingen Houston, Austin eller Dallas? De flög väl direkt till IAH från OSL för ett par år sedan?

Eftersom Anko redan uttalat sig om att den nya destination är i USA (men alla avtal inte är klara) - vad tror ni om antingen Houston, Austin eller Dallas? De flög väl direkt till IAH från OSL för ett par år sedan?
Austin (som för övrigt är en up and coming Delta hub) hade varit en vettig kandidat om de nu insisterar på att öppna ännu en USA-rutt. Texas är alltid att föredra över de kustliga råtthålen.

Toppen