Senaste nytt

Boka First Class i SkyTeam med Eurobonuspoäng

Gissar att agenten som sagt att det går inte har koll på läget. Hamnar man hos en sådan agent kanske man får hen till att påbörja en bokning men den lär inte gå igenom biljettering utan en stor gnutta tur.

Min uppfattning är att agenterna ser bonusplatserna (många har bekräftat det när jag tidigare ringt) men att de inte får boka. Detta inkluderar agenter som jag uppfattat som väldigt kunniga i övrigt.

Vet man när detta sker och vilket plan som ersätter?

Har AMS-CGK bokad med Garuda i början på juli, förvisso i C, men vore intressant att veta om man sumpar sina förvalda platser och veta när man ska välja nya.
Hur gjorde du för att välja platser hos Garuda?

Jag har BKK-CKG-AMS bokat i C via eurobonus, men lyckas inte välja sittplatser vare sig via SAS eller Garuda.

Yes, SAS ser inte den bokningsbara bokningsklassen i F som en bonusklass. Så de lär inte ändra på sitt beslut. Tråkigt att det gick från mindre bra i star till helt sämst med Sky när det gäller F bokningar. Haha
Star Alliance passade mitt resemönster perfekt med spontana F bokningar, tyckte det var toppen!
Väldigt tråkigt att det blivit sähär, Aron sa väl att innan övergången att det skulle gå boka F.
Får hoppas det blir tillgängligt snart.

Star Alliance passade mitt resemönster perfekt med spontana F bokningar, tyckte det var toppen!
Väldigt tråkigt att det blivit sähär, Aron sa väl att innan övergången att det skulle gå boka F.
Får hoppas det blir tillgängligt snart.
Både First och Premium economy ligger väldigt lågt på prioriteringslistan med tanke på att poängdragningssystemet är helt felbyggt för att hantera mixade klasser på samma sträckning.

Hur gjorde du för att välja platser hos Garuda?

Jag har BKK-CKG-AMS bokat i C via eurobonus, men lyckas inte välja sittplatser vare sig via SAS eller Garuda.
Ska gå hos Garuda (gick för mig senast idag). Man går in dubbelt upp på bokningen: Väl inne på bokningen-->Manage booking-->Additional services

Ska gå hos Garuda (gick för mig senast idag). Man går in dubbelt upp på bokningen: Väl inne på bokningen-->Manage booking-->Additional services
Får det inte att fungera, testade även att ladda hem Garudas app.
Får samma felmeddelande både i webläsare och app.

Kan det vara något knas med bokningen?
Den står som confirmed och har fått biljettnummer.
d4b5a220a1c1dc04ab31d68d6ec340dd.jpg

Vet ej. Spontant känns det som du skulle sett något meddelande på SAS om det var fel på bokningen.

Annars kan du ringa in till SAS och be dem seata dig på Garuda (inte alla agenter som kan, så räkna med HUACA). Det var så jag gjorde vid bokningstillfället för att sedan ändra platser själv på Garudas hemsida. Kanske att någon hemlig portal öppnades i och med det.

Ska tillägga att SAS gjorde detta för mig precis när Skyteam övergången hade skett. Mycket har ju ändrats/begränsats sedan dess, så kan vara så att det inte går längre.

Den står som confirmed och har fått biljettnummer.
d4b5a220a1c1dc04ab31d68d6ec340dd.jpg
Jag mejlade deras support och fick valt där när jag flög runt på miljonen

Toppen