Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2025)

Oavsett vilket är det jättedåligt av SAS. Erbjuder luft till oss
Testa ring igen! Jag ringde precis. Första gången kom jag till en dansk tfn-svarare, 2:a gången kom jag fram direkt och efter massa kludd fick jag hjälp med att rätta till det SAS partnersida "magiskt" ställt till med.

YES! 14 min marginal till att behöva vaska 2x 2-4-1.

Har letat på AwardFares sedan i julas men inga vettiga flyg alls om man vill ha en långresa för 4pers i bus där ungarna måste förhålla sig någorlunda till skolloven.

Gav nästan upp men tanken på att vaska skaver så valde en vinterbokning ToR CDG-LHR-DXB (fanns inte med enbart LHR-DXB) i bus för 4pers.
Har alltid behövt ringa förr men 2025 så testade att boka online i två 2-4-1 omgångar men lagom tills jag skulle betala andra bokningen så fick jag "heavy traffic... seat not available". Platserna borta. På det några klassiska "Something went wrong" i rött.

Ok, nära inpå AMEX deadline så kan såklart hända. Gav upp och skulle avboka så någon annan kan nyttja men gick inte online utan tvingades ringa SAS customer service. SAS partnersida är allt annat än stabil och den hade på "magiskt" vis skapat två bokningar (en betald och en obetald) av första 2-4-1 bokningen så därav inga platser kvar till andra 2-4-1 bokningen. SAS-kvinnan försökte byta namnen på andra bokningen men gick såklart inte. Gav upp igen och bad henne avboka allt. Sökte för skojs skull och direkt när hon tog bort fejkbokningen (utan genomförd betalning) så dök 2x bus-platser upp igen. Gjorde om andra 2-4-1 bokningen (exakt som första gången) och den här gången funkade det.

Bra att det löste sig men helt sjukt dåligt att sidan är så ostabil att det ska krävas att man ringer. Fixa hemsidan så sparar de 80% av skitärendena som kundtjänst måste fixa.

Gav upp igen och bad henne avboka allt. Sökte för skojs skull och direkt när hon tog bort fejkbokningen (utan genomförd betalning) så dök 2x bus-platser upp igen. Gjorde om andra 2-4-1 bokningen (exakt som första gången) och den här gången funkade det.
Hände mig också, tror det är systematiskt. Om du kommer till steget att fylla i namn och bokningen sedan går i kras så har du blockat platserna. De går tillbaks efter ett tag, men vet inte hur fort det går och om det varierar beroende på vilket bolag man bokat. Jag ringde som du och bad agenten avboka och sedan bokade hon åt mig. Inget vidare system men åtminstone bra att det verkar som att platserna går tillbaks och det går att lösa.

• Gilla
Reactions: JMG
Jo, lite så. Det sjuka var att första bokningen med mig själv och ena dottern som passagerare gick utan problem.

Den andra bokningen för min fru och vår andra dotter gav fel då mitt EBD låg inne så ändrade till hennes EBG men gick därefter inte att slutföra betalning då platserna försvunit. Mycket märkligt men håller inte för omöjligt att platserna reserveras oavsett om slutförd betalning och bokning eller ej.

Det mest förvirrande är att jag bara fick mejl om den godkända första bokningen. Hade ingen aning om dubletten och fejkbokningen (utan betalning) förrän SAS-kvinnan mejlade den till mig. Hon sa att biljetterna kan dyka upp igen inom någon dag men de kom direkt när hon avbokade fejkbokningen.

Bäst och säkrast vore såklart att kunna välja flera 2-4-1 vouchrar och boka flyg för alla passagerare på en och samma bokning.

Jag satt i telefonkö till SAS torsdag och fredag förr veckan i totalt 4,5 timmar, utan att få ett svar. På fredagen blev jag 'cut-off' kort efter 18:00 trots att jag ringde 16:30.

Har försökt boka 2-4-1 hela helgen men bara felmeddelanden varenda gång. Testade olika webbläsare och inkognito. Gick till appen och såg att jag hade en uppsjö av kommande resor :D i My trips (alla till samma destination så den måste någostans reggat alla mina försök). Bestämde mig sent igår för att lägga ner mina försök och vaska vouchern. I morse fanns det i enlighet med min misstanke inga resor bokade.
Kontemplerar om det ens är värt att hålla på med dessa vouchers. Blir riktigt mörkrädd för SAS kundservice -det är omöjligt att få tag på dem.

Jag satt i telefonkö till SAS torsdag och fredag förr veckan i totalt 4,5 timmar, utan att få ett svar. På fredagen blev jag 'cut-off' kort efter 18:00 trots att jag ringde 16:30.

Har försökt boka 2-4-1 hela helgen men bara felmeddelanden varenda gång. Testade olika webbläsare och inkognito. Gick till appen och såg att jag hade en uppsjö av kommande resor :D i My trips (alla till samma destination så den måste någostans reggat alla mina försök). Bestämde mig sent igår för att lägga ner mina försök och vaska vouchern. I morse fanns det i enlighet med min misstanke inga resor bokade.
Kontemplerar om det ens är värt att hålla på med dessa vouchers. Blir riktigt mörkrädd för SAS kundservice -det är omöjligt att få tag på dem.
Kom fram på 20 minuter (är EBG) i lördags för att lägga till en feeder vilket gick utan problem (om den nu blir biljetterad). Hade inte tänkte ringa dem alls under förra veckan pga att jag misstänkte att det var långa köer pga. alla som ville boka med voucher som gick ut igår.

Om din voucher gick ut igår så är det uppenbara tipset att vara ute i god tid nästa gång, gick den inte ut igår så gör ett nytt försök. Har inte haft problem med att använda minst två vouchers om året så ser ingen anledning till att ge upp. Iofs inget emot om andra ger upp - mindre konkurrens om platserna :)

Kom fram på 20 minuter (är EBG) i lördags för att lägga till en feeder vilket gick utan problem (om den nu blir biljetterad). Hade inte tänkte ringa dem alls under förra veckan pga att jag misstänkte att det var långa köer pga. alla som ville boka med voucher som gick ut igår.

Om din voucher gick ut igår så är det uppenbara tipset att vara ute i god tid nästa gång, gick den inte ut igår så gör ett nytt försök. Har inte haft problem med att använda minst två vouchers om året så ser ingen anledning till att ge upp. Iofs inget emot om andra ger upp - mindre konkurrens om platserna :)
Den gick ut igår så fick vaska den. Har en till liggandes dock så jag får vara ute i tid som du säger (den går ut i december).

Det som fascinerar mig är den otroligt genomusla kundservicen, intressant att du kunde komma fram så fort på telefonen.
Går du via sajten och deras kundsupport så finns det inga alternativ att skicka in ett formulär med feedback utan att uppge flightnummer (jag vill ju ge feedback innan jag ens hunnit boka). Och chatten Ture var lika hemsk, jag var envis och frågade efter en agent, fick då tyst på Ture men trots att han lovade mig en agent dök ingen upp på 45 minuter, detta hände alldeles nyss under lunchen.
Jag har haft tålamod med SAS under många år, både som fritids- och affärsresenär men det känns som om allt är på väg att krascha.

Den gick ut igår så fick vaska den. Har en till liggandes dock så jag får vara ute i tid som du säger (den går ut i december).

Det som fascinerar mig är den otroligt genomusla kundservicen, intressant att du kunde komma fram så fort på telefonen.
Går du via sajten och deras kundsupport så finns det inga alternativ att skicka in ett formulär med feedback utan att uppge flightnummer (jag vill ju ge feedback innan jag ens hunnit boka). Och chatten Ture var lika hemsk, jag var envis och frågade efter en agent, fick då tyst på Ture men trots att han lovade mig en agent dök ingen upp på 45 minuter, detta hände alldeles nyss under lunchen.
Jag har haft tålamod med SAS under många år, både som fritids- och affärsresenär men det känns som om allt är på väg att krascha.
Nu vill jag inte vara den. Vi är många som har/haft voucher som hinner gå ut pga att tiden att resa inte finns. Men men voucher du fick vaska gick egentligen ut 241231 och du fick den någon gång under 2023. Så jag tycker faktisk SAS har varit generösa, det är inte försvar angående deras websida eller kundtjänst.
Diamond kundtjänst har i stort sätt alltid hjälp mig ganska snabbt och även mina bokningar sen 2014.

Varit segt att komma fram sista månaden eller så, när köerna är väldigt långa brukar man få alternativet att bli uppringd så man slipper sitta i luren. Största problemet är den bristande kunskapsnivån på den nya kundtjänsten - hoppas de lär upp sig fort.

Agent på chatten kommer inte hjälpa dig boka bonusresor. Du måste ringa in om du inte kan göra bokningen direkt på hemsidan.

Toppen