Senaste nytt

Giltig ticket hittades inte vid incheckning. Råd önskas.

SAS vägrade boka om till närmaste flight när de ställde in flyget häromdagen och erbjöd bara att boka om till när det fanns poängbiljetter tillgängliga. istället fick jag en ombokning till Lufthansa men oklart om det var i PE som jag ursprungligen var bokad i. fick sedan meddelande via chatten att biljetten inte såg korrekt ut utan jag kunde boka av och köpa egen biljett som de troligen skulle ersätta. Så inte ens SAS fixar en ombokning till sina egna flyg problemfritt. De sket fullständigt i regelverket i mitt fall. Hade kanske bara maximal otur i kundtjänstlotteriet.
Vilket är helt fel av SAS. När flyg ställs in ska utförande flygbolag boka om till likvärdig biljett så nära i tid som möjligt. Det gäller oavsett om det är cash eller poäng biljetter.

Tyvärr struntar ju många flygbolag i detta. Men man har rätten på sin sida, problemet är ju att få rätt också.
 
Hjälper ju inte direkt nu men när SAS blev försenade på första leg av en award som gjorde att vi missade vår anslutning med SQ blev vi ombokade till EK i C med hjälp av SAS checkin på MAN. Så att det inte skulle gå alls känns väl sådär lagom sant :) (skillnaden här var väl iofs att vi redan var på väg)
 
Hjälper ju inte direkt nu men när SAS blev försenade på första leg av en award som gjorde att vi missade vår anslutning med SQ blev vi ombokade till EK i C med hjälp av SAS checkin på MAN. Så att det inte skulle gå alls känns väl sådär lagom sant :) (skillnaden här var väl iofs att vi redan var på väg)

När man redan är på väg så har personalen på flygplatsen betydligt större befogenheter än vanligt.
 
När man redan är på väg så har personalen på flygplatsen betydligt större befogenheter än vanligt.

Därför jag skrev att skillnaden var att vi var på väg, duty of care osv, de hade även befogenheter nog att lyckas avboka långa benet på hemresan vilket vi upptäckte när vi kom till SIN :)

I OPs fall tror jag nästan det hade löst sig bättre om de struntat i att ringa SAS för att ändra sista benet efter att Virgin bokade om dem
 
Därför jag skrev att skillnaden var att vi var på väg, duty of care osv, de hade även befogenheter nog att lyckas avboka långa benet på hemresan vilket vi upptäckte när vi kom till SIN :)

I OPs fall tror jag nästan det hade löst sig bättre om de struntat i att ringa SAS för att ändra sista benet efter att Virgin bokade om dem
Det är min känsla också, att det är där det gick fel. Hade nog varit bättre att bara flyga till London och fixa det sista benet där.
 
  • Gilla
Reactions: bvs
Vilket är helt fel av SAS. När flyg ställs in ska utförande flygbolag boka om till likvärdig biljett så nära i tid som möjligt. Det gäller oavsett om det är cash eller poäng biljetter.

Tyvärr struntar ju många flygbolag i detta. Men man har rätten på sin sida, problemet är ju att få rätt också.
Jag vet, men det var stört omöjligt att få till där och då. Nu ska jag ta tag i efterspelet och få ersättning för mina utlägg. Kan väl se mig om i stjärnorna efter förlorad inkomst gissar jag.
 
Jag vet, men det var stört omöjligt att få till där och då. Nu ska jag ta tag i efterspelet och få ersättning för mina utlägg. Kan väl se mig om i stjärnorna efter förlorad inkomst gissar jag.
Förlorad arbetsinkomst finns det mig veterligen inget som täcker.
 
Toppen