Flygningen gick utan problem och trots SN avfärd från Bali så landade vi förr tidtabell. Serverades en god middag på vägen.
Nu är jag på CGK och tyvärr har jag inte fått jättepositiv bild av flygplatsen hittills.
När vi ankom var det dåligt skyltat och det tog ett tag innan jag insåg att vi anlänt landside så jag skulle behöva gå igenom säkerhetskontroll igen. Ganska lång promenad bort till international departures and ingen fast track för SkyPriority där, något jag kan tycka är lite udda på huvudhubben för ett av bolagen i alliansen. Hursomhelst inte jättelång kö, så var igenom ganska snabbt.
Även efter security och immigration var det dåligt skyltat och en hel del byggarbete på långa ställen. Hittade till slut Garudas lounge. Lite udda upplägg där de har denna entré, men den är obemannad och stängd och så en pil till vänster där man får gå genom en lång korridor för att komma till faktiska entrén. Kanske också beror på byggarbete.
Jag hade inte så höga förväntningar på loungen efter att ha läst recensioner online, men tyvärr blev jag ändå besviken. Matutbudet kändes trist och engagerat och dem fysiska loungen instängd och nedgången.
Såg inget som tilltalade mig riktigt så tog bara lite frukt och tänkte över att det är det här vi har fått istället för Eva, Thai, Singapore, ja till och med Air China. Nåväl. Efter ett tag började jag till och med överväga att göra något jag inte gjort på länge - betala för mat på en flygplats, hade ju ändå lite indonesiska kontanter kvar.
Gav mig ut på en liten promenad runt terminalen och sprang då på denna :
Här kändes allt mycket mer premium. Bättre möblering, öppnare och luftigare, och hade en kock som tillagade olika rätter på beställning.
Nu har vi nästan boardat från "gate 10". Garuda delade gaten med en Emiratesflight som går lite senare och när vi gått genom gaten fick vi gå ner en våning och genom en lång korridor till det som egentligen är gate 11. Det var dock avspärrat bortanför gate 10 pga byggnationer i vanliga terminalen, så detta är väl en quick fix.
Ombord nu.
Som sagt var tror jag inte den blir helt platt, men förhoppningsvis kan jag sova hyfsat ändå.n så länge har jag ingen granne iaf och ganska glest i kabinen.